Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-01-07, 01:41
rebecca louise rebecca louise är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011
Standard HJÄLP!

Hejsan! jag fattar inte så mycket om hur man gör men jag försöker...

Jag heter Rebecca och är 18 år och ska för första gången resa till grekland.
vi är ett tjej gäng på 6 tjejer. och vi vill helst utav allt resa till Rhodos så nu behöver jag HJÄLP! det vi söker är ett relativt billigt hotell, i närheten ska det finnas många barer ("patygata(?)") samt att det ska vara mycket nära till stranden!

Hoppas någon kan hjälpa mig!
Svara med citat
Gammal 2011-01-08, 05:15
mariamia61 mariamia61 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010
Standard Sv: HJÄLP!

Hej! Rhodos är en perfekt ö för tjejgänget, jag har varit där ett otal gånger. Det är fest från morgon till kväll! Senast var för två år sedan då vi åkte dit med våra tonårsdöttrar, de älskade det!
Bargatan ligger i nya staden, nära den norra udden. Det finns massor av ganska billiga hotell med krypavstånd från bargatan. Några hotell är Als, International, Amaryllis, Pearl, Carina, City Center, Alexia, Athena, Africa mfl. I högsäsong bor det många ungdomar på flera av dessa hotell.
Det är också nära till de två stränderna på norra udden, den östra och den västra stranden. Den västra är ganska blåsig och där är lagom med folk. Den östra har allt vad man kan önska av en strand med vattensporter, solsängar och massor av folk. Jag tycker bäst om den västra. Tröttnar man på dessa stränder tar man badbåten från Mandrakihamnen.
Det bästa med Rhodos är gamla staden. Från ovanstående hotell tar det cirka en kvart att gå dit. Gamla stan är fantastisk!
Vill man ha nära till barer och discon kan man också bo i Faliraki där det finns en lång och fin sandstrand. Jag är inte så förtjust i Faliraki, det är faktiskt alldeles för mycket festande där! Jättemycket stök helt enkelt.
Trevlig resa!

Mia
Svara med citat
Gammal 2011-01-08, 16:44
Sevasti & Elenis avatar
Sevasti & Eleni Sevasti & Eleni är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Hej Rebecca.

Rhodos är ett perfekt val för ett gäng partysugna tjejer, men välj Rhodos stad, där finns allt. Hotel Africa är ett trevligt hotell som ligger precis vid bargatan och västra stranden. Här är liv och rörelse och många ungdomar bor här. Eftersom ni är 6 tjejer skulle ni kanske tjäna på att ta 2 trebäddsrum som finns här. Sök på "Hotel Africa Rhodos" så kan ni läsa om hotellet och även boka. Billiga flygbiljetter till Rhodos kan man alltid hitta på Internet. Vill ni boka charter så har Apollo hotell Europa som också ligger bra till och är trevligt. Hos Ving finns Ambassador, Helena och Alexia. Det finns fler men dessa hotell känner vi till, vi har bott på Africa som vi kan rekommendera till ungdomar.

Hoppas att ni får en kul vistelse på denna härliga ö.

Siw o Lena.
Svara med citat
Gammal 2011-01-09, 14:38
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Om ni inte väljer Rhodos tror jag att Kos skulle passa minst lika bra. Där finns allt inom gångavstånd. stränder, bargata och allt vad ni behöver.
Svara med citat
Gammal 2011-01-10, 13:08
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Håller med om att Kos är en mysig ö. Det finns t.o.m. varma källor där. Och det är billigt att hyra cyklar och åka runt på ön.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:11.