![]() |
|
||||
|
||||
![]()
... och nu kom det; Marias (myssas) resebrev om sin bekantskap med farbröderna i Platanias! Jag har väntat och väntat på att få läsa det sedan jag första gången hörde henne berätta om dem!
Vilket härligt och annorlunda resebrev det blev! Känner verkligen hur fantastiskt det var att få vara med! Och vilka härliga bilder! Det äkta traditionella finns verkligen överallt, om man bara är öppen för det. Det är vad resebrevet förmedlar. TACK Maria! |
|
||||
|
||||
![]()
Vilken härlig tid du måste haft där på kreta.Och vilken fest
![]() Det är något och gömma i sitt hjärta resten av livet. Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, VILKET fint resebrev, Maria!
Och så ifrån Platanias, där jag åkt igenom flera gånger (och även stoppat upp några gånger för att försöka hitta rätta "känslan" för denna plats) men aldrig lyckats se detta som annat än ett förfärligt turistghetto. Förlåt Platanias, för detta resebrev visar ju verkligen hur fel det är att bedömma en plats (eller en ö för den sakens skull) utan att övernatta och verkligen bo där så man lär känna platsens själ. Detta var ett ÄKTA Grekland, som jag aldrig hade kunnat föreställa mig i Platanias! Verkligen trevlig läsning! Tusen tack, Maria! Bilderna är också härliga! Marianne |
|
|||
|
|||
![]()
Instämmer! Ett underbart resebrev! TACK!
![]() ![]() Däremot håller jag inte med om att Platanias är ett gräsligt turistghetto. Jag har bott där 2 ggr på nästan eftersäsong(september-oktober) och tyckt att det varit jättemysigt trots att de självklart är mycket inriktat på turisterna.. Men det har ändå funnits en känsla av genuinitet ! Jag har sällan blivit så vänligt bemött av både servitörer hotellägare och "vanliga" boende som där! Då är orterna mellan Chania och Platanias mycket tråkigare.(Jag har bott där en resa också!) I april åker jag till Kreta igen, men då till Rethymno! ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Ja Lissi, jag borde nog inte uttala mig om Platanias, eftersom jag inte BOTT där. Du får gärna berätta mer när vi träffas till Kalimerafesten, för jag vill gärna veta mer om vad det är som gör att så många återvänder till denna plats. Jag vet en som åker dit år efter år och lyckligt stannar 3 veckor varje gång - det har bara inte lyckats mig att se det som hon ser.
Marianne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har jag också läst. Vilken fin berättelse! Ett exempel på hur man berättar personligt om andra människor utan att bli för privat och lämna ut dem.
![]() Man förstår verkligen att du ruvar på underbara minnen därifrån... |
|
|||
|
|||
![]()
Et herlig reisebrev!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
tack alla ni.
jag får alltid en speciell känsla när jag tänker på alla farbröderna. ![]() ![]() ![]() men som marianne skrev så lyckas jag på någe sätt alltid hitta det där genuint äkta då jag reser.kan vara så att jag reser rätt mycket själv och det ger många en anledning att "tycka lite synd om mig" jag har så många berättelser från olika ställen,att jag skulle kunna skriva en hel bok. ofta har jag en förmåga att ramla in i situationer som ger mig oerhört mycket. ska bara tillägga att lille giorgios tog mig med till kourna lake/sötvattenssjön inte så långt från rethymnon den sista dagen jag var där i år. han ville så gärna att jag skulle få se en till av deras stoltheter innan jag åkte hem. underbara kokta stora räkor och gott vitt vin. men jag tror att det lilla genuint unika alltid finns kvar på alla turistorter bara man är öppen och vågar lite. kram och tack än en gång för den fina responsen.....myssa |
![]() |
|
|