Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-11-30, 15:57
cesilia cesilia är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Bröllopsresa, vilket hotell??

Efter mycket velande fram och tillbaka har vi beslutat oss för Parga stad.
Ett ställe som hela tiden återkommer i tanken och som jag gärna vill besöka!
Vi har tänkt att gifta oss i juni i all enkelhet här hemma och sedan åka iväg. Nu är det ju bara hotellet som ska spikas också då..
Vill ha tips i massor! Har tittat på 1800 apartments, kan det vara något? Vill helst ha närhet till både stad och strand. Huvudsak är att det är ett MYSIGT ställe, med lite charm!
Är supertacksam för ALLA tips och synpunkter!!
Svara med citat
Gammal 2010-11-30, 19:30
coanma coanma är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005
Standard Sv: Bröllopsresa, vilket hotell??

Noen kjenteav oss bodde på Achrotea med Apollo. De syntes hotellet var super.
Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 15:51

Tusen tack för ditt tips! Tittade på hotellet, såg ju jättefint ut.
Svara med citat
Gammal 2010-12-02, 22:32

Finns det verkligen INGEN mer som kan tipsa om ett mysigt hotell??
Skulle uppskattas otroligt mycket, är rådvill!
Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 08:23
Kajsa H Kajsa H är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Hej! Jag är ju Parga-fantast men jag bor alltid på ett enkelt hotell (Two Brothers) och det skulle jag nog inte rekommendera till en bröllopsresa
1800 Apartments ligger ju väldigt bra till, i den äldre delen av byn och nära till allt. Däremot så tycker jag att det ser lite "mörkt" ut, ialla fall när man ser på fotona som Ving har...
Ett hotell som jag aldrig har bott på men väldigt gärna hade provat på är Altana, det ser mysigt ut och utsikten är ju fantastisk därifrån!
Sen finns ju även Sunset som verkar lite "finare" men jag har ingen aning om hur det är...

Det finns ju många hotell i byn men åker man charter (som jag alltid gör) så blir det ju lite begränsat med valmöjligheterna..
Sen är ju jag också sån att jag bor hellre så att jag går en bit när jag ska till stranden och har nära ner till hamnen på kvällen, därför har det blivit att jag alltid bor på Two Brothers (för mig blir det även mycket billigare att åka med Ving än med Apollo).

Hoppas att ni hittar nåt hotell som passar er och att ni får en trevlig bröllopsresa!

Katarina
- som redan har nästa års Pargaresor bokade..
Svara med citat
Gammal 2010-12-15, 16:09
April April är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Mitt tips är att ni bor på Palatino med havsutsikt. Utsikten över Valtos är jättefin, verkligen. Vi bodde där för tre år sedan och trivdes jättebra. Annars verkar ju hotell Altana ha ett jättebra läge och de har pool också. Har tänkt att jag skulle vilja bo där någon gång men det är lite dyrt för vår resekassa, men är det bröllopsresa så kanske det inte gör något.
Svara med citat
Gammal 2010-12-20, 15:00
traskis traskis är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Jag har aldrig bott på 1800, men det ser verkligen jättefint ut, och är säkert jätteromantiskt! Vi har varit i Parga tre gånger och har bokat två veckor nästa år i september (längtar redan). Två av de tidigare tre gångerna har vi bott på Two Brothers, ett litet spartanskt men jättetrevligt hotell som ligger hyfsat centralt både vad gäller bad och nöjen. Vi har bokat Two Brothers även denna gång.
Svara med citat
Gammal 2010-12-22, 09:53

Tack snälla för era tips!
Vi har också rest med ving de senaste åren, så därför tittade jag knappt på apollo.. Men nu är det bokat på apollo ändå, Acropol blev det! Var ingen större skillnad i pris när man jämförde de hotell vi valde mellan. Altana verkar jättefint och Palatino var nära att vinna oss, men det verkar mysigare på Acropol, vi är inte så noga med havsutsikten och tycker gamla stan ser mysig ut. Har ni någon uppfattning om detta stället? Vi har ju trots allt 3 månader på oss att boka om, och vore jättetacksam om ni delade med er av eventuella dåliga rykten eller erfarenheter..
Sedan vill jag gärna ha alla tänkbara tips från er vana Pargaresenärer!
Om det är något särskilt ni tycker kan vara bra att veta, dela mer än gärna med er!
Ha en riktigt God Jul!
Svara med citat
Gammal 2010-12-22, 19:43
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Citat:
Ursprungligen postat av coanma Visa inlägg
Noen kjenteav oss bodde på Achrotea med Apollo. De syntes hotellet var super.

Bodde också där i juni. Ett mycket, mycket trevligt hotell.
En helt underbar utsikt. Om ni inte ska ha en svit så boka rum 101 som vi hade. Absolut bästa tänkbara utsikt som finns!
Personalen är väldigt trevliga och äger dessutom "Sakis" uppför kullen mot borgen och sen höger. Sakis är nog den populäraste restaurangen i Parga. Man får vänta tvärs över gatan på ett ledigt bord. Under tiden man väntar (5 minuter ca) så bjuds man på Ouzo.
Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 14:40
bon bon är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Vet inte vilken mysfaktor som gäller för er, men skulle jag åka på bröllopsresa till Parga så finns endast Parga Olympic som alternativ. Annars bor jag helst på hotel Angela och äter helst på restaurang Golfo som ligger vägg i vägg.

birgitta
7 ggr Parga sedan 1996
Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 20:21
rickys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av bon Visa inlägg
Vet inte vilken mysfaktor som gäller för er, men skulle jag åka på bröllopsresa till Parga så finns endast Parga Olympic som alternativ. Annars bor jag helst på hotel Angela och äter helst på restaurang Golfo som ligger vägg i vägg.

birgitta
7 ggr Parga sedan 1996
Du måste skämta?
Ett högst medelmåttigt hotel (för bröllop/smekmånad).
Eller det finns kanske flera Olympic i Parga??
Har inte så bra ranking heller och inte alls så fina omdömen som Acrothea.

Tur att smaken är olika!
Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 21:28

Ni verkar ju bevandrade i Parga vad jag förstår. Ni vet möjligtvis inget om hotell Acropol då?
Svara med citat
Gammal 2010-12-30, 08:54
rickys avatar

Hej!
Tyvärr har jag ingen egen erfarenhet av Acropol.
Men om man tittar på vad gästerna tycker så ser det så här...

Acropol rankas som nr 8 får betyg 5=6 st. 4=4 st. 3=1 st. 2=1 st

Olympic rankas som nr 15 betyg 5=1 st. 3=1 st.

Acrothea rankas som nr 1 betyg 5=15 st. 4=4 st.

Låt statistiken tala för sig själv

Lycka till!!!
Svara med citat
Gammal 2011-01-14, 11:27

Nej, nu börjar jag vela igen..
Får nu lite känslan av att Acropol är lite åt det "snobbiga" hållet om man får säga så.. Det passar definitivt inte oss.
Kanske Acrothea vore något ändå? Ser ju hur fint ut som helst. Det som oroade mig lite var att man skulle störas av massa ljud nattetid så nära allt som det verkar ligga? Det kanske man inte gör.? Nu går vi väl inte och lägger oss jättetidigt, men jobbigt om det inte lugnar sig förrän frampå småtimmarna.
Palatino är ju också ett bra alternativ, men nog måste väl hotellkartan på Apollos hemsida visa helt åt skogen fel eller?! Läget verkar inte stämma alls med vad jag läst här?
Svara med citat
Gammal 2011-01-15, 18:08
rickys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av cesilia Visa inlägg
Kanske Acrothea vore något ändå? Ser ju hur fint ut som helst. Det som oroade mig lite var att man skulle störas av massa ljud nattetid så nära allt som det verkar ligga? Det kanske man inte gör.? Nu går vi väl inte och lägger oss jättetidigt, men jobbigt om det inte lugnar sig förrän frampå småtimmarna.
Jag har svårt att sova om det är störande ljud. På Acrothea hörde vi inget störande alls. Det ligger lugnt ett par gränder upp från hamnen (men med utsikt över hamnen).
Det var en klubb eller nåt precis nedanför men därifrån hördes inget störande ljud.

Ägarna och personalen är väldigt trevliga och kommer gärna och pratar med en och frågar om allt är bra, om dagen varit och vad man ska göra och sånt där. Mycket trevligt och artigt men absolut inte snobbigt.

Vi gillade verkligen det stället, framförallt den lilla terassen man åt sin frukost på med en helt fantastisk utsikt över bukten!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:49.