|
|||
|
|||
Badpalatset Limnoupolis
Ska åka till Kreta i sommar med mina barn. Har någon varit på Limnoupolis? Var det bra där? Hur tog ni er dit? Mina barn är 12 och 14 år.
|
|
|||
|
|||
Sv: Badpalatset Limnoupolis
Våra var i samma ålder när vi var där(6 år sen)Vi åkte från Rethymno med bil,,men vet att det går nåt litet tåg från orterna närmare,,Våra tyckte det var ok,men de gillade vattenlandet mellan Iraklio och Hersonnisos mer,,,Aqua Splash tror jag det hette...
|
|
|||
|
|||
Hej,
Vi har varit där med våra barn 8 & 9 år och de älskade stället, bodde straxt väster om chania och åkte bil dit. Stället är riktigt stort och iaf då så var det badvakter både uppe och nere på varje kana så man behövde aldrig oroa sig att nåt skulle hända. Man blev dock lite öm i fötterna av allt knatande i betongtrappor hela dagen men vi hade allihopa väldigt kul där. |
|
|||
|
|||
Vi var där i juni i fjol med våra barn, 4 och 8 år gamla då. Det var jättebra tyckte vi. Åkte med ett minitåg som for och hämtade upp folk längst med kusten. Det avgick bla från torget i Platanias.
Fanns väldigt mkt att göra där, olika rutschkanor för olika åldrar. Vi passade också på att köra gocart på en bana som låg alldeles bredvid. |
|
|||
|
|||
Citat:
/Marie |
|
||||
|
||||
Limnopoulis är ett bra ställe att leka av barn och vuxna på, ett stort område med blandat utbud. Ganska dyrt inträde (tror mig minnas ca 20€ per vuxen och 15€ för barn) och ta gärna med matsäck, maten inne på området kostar betydligt mer än det smakar!
|
|
|||
|
|||
även för en 30 åring med barnasinet kvar var det roligt där
|
|
|