Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-01-13, 20:15
pianilss pianilss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 107
Standard cimber sterling?

Någon som vet något - fördel eller nackdel med cimber sterling?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-01-13, 21:41
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: cimber sterling?

Jag har åkt med Cimber sterling till Aten och det var inga problem. Innan Sterling gick i konkurs 2008 åkte vi ofta med dem och var alltid nöjda.

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-01-14, 00:11
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 364
Standard Sv: cimber sterling?

Vi har åkt med dem ett par gånger och har alltid varit nöjda.

Konstigt sammanträffande att denna tråden dök upp just nu. Igår satt jag och kikade lite på biljettbokning på CimberSterling och stötte då på en fråga som jag tänkte kolla med Kalimeravännerna. Passar på att göra det här eftersom det passar i den här tråden.

CimberSterling anger ju liksom en del andra bolag att man numera (fanns inte när vi åkte senast) tar ut betalning för incheckat bagage i form av en bagageavgift per incheckat kolli. Jag har sökt och sökt på deras site utan att lyckas hitta hur mycket det kostar per kolli. Förmodligen är det jag som inte hittar uppgiften. Den torde ju inte vara hemlig, men kanske man inte heller är så angelägen att visa upp den. Någon som vet hur mycket det kostar och var jag kan hitta det?

Mats
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-01-14, 07:17
Inger Inger är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Bjursås Falun
Inlägg: 378
Standard Sv: cimber sterling?

Kommer inte dom uppgifterna fram om du påbörjar en bokning, en bit in i bokningen. Så gör det på Norwegian.

Inger
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-01-14, 07:25
pianilss pianilss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 107
Standard Sv: cimber sterling?

http://www.cimber.se/info-tjanster/i...%20priser.html

kolla denna länk så hittar du! 5 euro inrikes/9 euro utrikes vid förbokning annars 8 euro inrikes/15 euro utrikes.
Dem har också en serviceavgift när man bokar med dem (även över internet) på ngn hundralapp. Om man vill ha platser förbokade kostar det 50 dkk. Jag vet inte om man får sitta ihop annars????? 20 kg max med i alla fall. 8 kg handbagage. Står på deras hemsida.
Men annars kan man alltså rekommendera dem med andra ord - ni som åkt med dem? Inget strul? Det är så många flygbolag som gått i konkurs så jag är lite försiktig. Vågar ni?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-01-14, 07:48
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: cimber sterling?

Jag har som sagt aldrig haft problem med dem. Planen har gått när de ska etc.Jag åker bara med handbagage så jag har ingen koll på incheckat bagage.

Lissi
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-01-14, 09:11
dettiss avatar
dettis dettis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Kreta/ Norrköping
Inlägg: 105
Standard Sv: cimber sterling?

CimberSterling anger ju liksom en del andra bolag att man numera (fanns inte när vi åkte senast) tar ut betalning för incheckat bagage i form av en bagageavgift per incheckat kolli. Jag har sökt och sökt på deras site utan att lyckas hitta hur mycket det kostar per kolli. Förmodligen är det jag som inte hittar uppgiften. Den torde ju inte vara hemlig, men kanske man inte heller är så angelägen att visa upp den. Någon som vet hur mycket det kostar och var jag kan hitta det?

Hej, jag åkte i april förra året med dem Norrköping-Köpenhamn-Aten och då fick jag betala 50DKK för vardera sträckan alltså 100DKK för enkel resa.
mvh dettis
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-01-14, 23:21
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 364
Standard Sv: cimber sterling?

Citat:
Ursprungligen postat av Inger Visa inlägg
Kommer inte dom uppgifterna fram om du påbörjar en bokning, en bit in i bokningen. Så gör det på Norwegian.

Inger
Jo det är säkert möjligt, men jag hade inte tålamod att sitta och knappa mig in i bokningssystemet för att få veta. Men tyvärr är det nog enda sättet att få koll på alla tillkommande avgifter som lågprisbolagen alltmer börjat köra med. Jag tycker ifs att det är OK på sådana tjänster/kostnader som man kan endera välja eller välja bort. Däremot är ju "obligatoriska avgifter" såsom bokningsavgift (se pianilss inlägg), bränsleavgift, passageraravgift mm enbart trams.

Citat:
Ursprungligen postat av pianilss Visa inlägg
http://www.cimber.se/info-tjanster/i...%20priser.html

kolla denna länk så hittar du! 5 euro inrikes/9 euro utrikes vid förbokning annars 8 euro inrikes/15 euro utrikes.
Dem har också en serviceavgift när man bokar med dem (även över internet) på ngn hundralapp. Om man vill ha platser förbokade kostar det 50 dkk. Jag vet inte om man får sitta ihop annars????? 20 kg max med i alla fall. 8 kg handbagage. Står på deras hemsida.
Men annars kan man alltså rekommendera dem med andra ord - ni som åkt med dem? Inget strul? Det är så många flygbolag som gått i konkurs så jag är lite försiktig. Vågar ni?
Det var som jag anade ....... jag var för klantig i mitt sökande för att hitta det. (Det var kanske för sent på natten.) Med din hjälp var det ju hur enkelt som helst att hitta. Tack!

Jo visst ska man vara lite försiktig. Själv väljer jag också bort en del lågprisbolag av olika anledningar. Dock har jag hittills inte tvekat att åka med Cimber/Sterling. Vid ett enda tillfälle blev planet hem från Aten med Sterling ett par timmar försenat, men det kan ju hända alla bolag nån gång. De gånger vi åkt med dem har service och bemötande ombord varit OK.

Vad gäller konkursrisken är det ofta svårt att förutse. Inga bolag är ju särskilt pigga på att flagga om sådant i ett ev. krisläge. Då blir det ju per automatik en självuppfyllande profetia.

Citat:
Ursprungligen postat av dettis Visa inlägg

Hej, jag åkte i april förra året med dem Norrköping-Köpenhamn-Aten och då fick jag betala 50DKK för vardera sträckan alltså 100DKK för enkel resa.
mvh dettis
Tack dettis! Har hittat priserna nu på C/S hemsida. Nya priser (något högre) gäller sedan i höstas.

Mats
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-01-17, 16:50
hasas avatar
hasa hasa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Södertälje
Inlägg: 174
Standard Sv: cimber sterling?

Flög med dem förra året från Köpenhamn till Athen, inga problem. Förutom att det var SAS som flög sträckan. Vi blev lite förvirrade vid mellanlandningen på Kastrup. Det var ganska tight om tid och vi hittade inte Cimber Sterling på tavlan med avgångar, men upptäckte ett SAS plan med exakt samma flight nummer och avgångstid. Vi gick dit och det var rätt, vi kom fram till Athen.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT