|
|||
|
|||
Båtarna
Hejsan!
Det verkar som det blir Naxos för mej i år. Jag hade tänkt åka charter med apollo 1v i mitten av Juli, men efter att ha läst lite här så blir jag lite orolig det verkar som att apollo har väldigt små båtar som transfer ut till Naxos, läser också väldigt mycket om sjögång och sjösjuka. Så jag tänkte skippa apollos transfer och boka transfern själv med en större båt, min fråga är hur bokar jag då? jag har gått in på Blue Ferries hemsida och försökte boka där, men fick till svar att det ej går några båtar det datumet vi ska åka? med det måste det ju finnas eller? behöver man boka i förväg eller kan jag boka på plats? Snälla hjälp mej, jag fattar inte vad jag gör för fel |
|
|||
|
|||
Sv: Båtarna
Du gör säkert inget fel. Jag har också kollat och vad jag förstår så gäller den tidtabell som nu finns bara till i slutet av mars, så den blir väl uppdataerad vad det lider. Brukar ju gå en Bluse Star från Santo vid 16-tiden varje dag (utom söndag tror jag). Jag antar att du landar på Santorini.
|
|
|||
|
|||
Ja jag landar på Santorini, ok då får jag väl försöka igen lite senare då med att boka. Är det riskablet att åka dit utan att ha bokat färja när jag ska åka tror du? vore hemskt att komma dit och det inte finns något båt ledig
|
|
||||
|
||||
Den kan vara fullbokad. Det beror på vilken dag det är. Boka via deras hemsida när tidtabellen är uppdaterad. Biljetterna hämtar du på Santorini. Dock är jag osäker på om du kan hämta dem i hamen. Enligt Blue Star Ferries ligger deras agent i Fira. Men det kanske går att hämta dem i hamnen ändå.
|
|
|||
|
|||
Vi åkte med Blue Star Ferries i augusti 2010,en söndag kl. 16.00, från Santorini till Naxos, vi hämtade biljetterna hos deras agent i Fira, men kommer inte ihåg vad de heter just nu. hade bara en kopia på bokningen o kvittot på betalningen med oss.
Enligt deras hemsida går båten varje dag kl 16.00 från Santorini - Naxos 13/6-11/9 2011, jag hade mailkontakt en Blue Stars kontor i Aten o fick den information jag behövde....prova att maila dom o fråga,mailadressen finns på hemsidan. bopia |
|
|||
|
|||
Tack så jätte mycket för hjälpen
Jag ska kolla upp det med dom |
|
||||
|
||||
BlueStar har ett biljettkontor nere i hamnen. Vi har hämtat biljetter där flera gånger. Det finns andra agenter också men om du förbokar så är det där som gäller även om andra agenter i hamnen har BlueStar loggor.
|
|
|||
|
|||
Jag är lite trög, men menar du att om jag förbokar så kan jag hämta biljetterna nere i hamnen? jag behöver alltså inte åka upp till fira för att hämta dom...
|
|
||||
|
||||
Citat:
Det bästa är ju att du skickar ett mail och frågar. |
|
|||
|
|||