Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-01-19, 12:06
theresa theresa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Båtarna

Hejsan!

Det verkar som det blir Naxos för mej i år. Jag hade tänkt åka charter med apollo 1v i mitten av Juli, men efter att ha läst lite här så blir jag lite orolig det verkar som att apollo har väldigt små båtar som transfer ut till Naxos, läser också väldigt mycket om sjögång och sjösjuka.

Så jag tänkte skippa apollos transfer och boka transfern själv med en större båt, min fråga är hur bokar jag då? jag har gått in på Blue Ferries hemsida och försökte boka där, men fick till svar att det ej går några båtar det datumet vi ska åka? med det måste det ju finnas eller? behöver man boka i förväg eller kan jag boka på plats?

Snälla hjälp mej, jag fattar inte vad jag gör för fel
Svara med citat
Gammal 2011-01-19, 12:37
agnlar agnlar är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Båtarna

Du gör säkert inget fel. Jag har också kollat och vad jag förstår så gäller den tidtabell som nu finns bara till i slutet av mars, så den blir väl uppdataerad vad det lider. Brukar ju gå en Bluse Star från Santo vid 16-tiden varje dag (utom söndag tror jag). Jag antar att du landar på Santorini.
Svara med citat
Gammal 2011-01-19, 12:55

Ja jag landar på Santorini, ok då får jag väl försöka igen lite senare då med att boka. Är det riskablet att åka dit utan att ha bokat färja när jag ska åka tror du? vore hemskt att komma dit och det inte finns något båt ledig
Svara med citat
Gammal 2011-01-19, 13:39
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
r det riskablet att åka dit utan att ha bokat färja när jag ska åka tror du? vore hemskt att komma dit och det inte finns något båt ledig
Den kan vara fullbokad. Det beror på vilken dag det är. Boka via deras hemsida när tidtabellen är uppdaterad. Biljetterna hämtar du på Santorini. Dock är jag osäker på om du kan hämta dem i hamen. Enligt Blue Star Ferries ligger deras agent i Fira. Men det kanske går att hämta dem i hamnen ändå.
Svara med citat
Gammal 2011-01-19, 14:30
bopia bopia är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

Vi åkte med Blue Star Ferries i augusti 2010,en söndag kl. 16.00, från Santorini till Naxos, vi hämtade biljetterna hos deras agent i Fira, men kommer inte ihåg vad de heter just nu. hade bara en kopia på bokningen o kvittot på betalningen med oss.

Enligt deras hemsida går båten varje dag kl 16.00 från Santorini - Naxos 13/6-11/9 2011, jag hade mailkontakt en Blue Stars kontor i Aten o fick den information jag behövde....prova att maila dom o fråga,mailadressen finns på hemsidan.

bopia
Svara med citat
Gammal 2011-01-19, 15:14

Tack så jätte mycket för hjälpen
Jag ska kolla upp det med dom
Svara med citat
Gammal 2011-01-19, 15:28
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

BlueStar har ett biljettkontor nere i hamnen. Vi har hämtat biljetter där flera gånger. Det finns andra agenter också men om du förbokar så är det där som gäller även om andra agenter i hamnen har BlueStar loggor.
Svara med citat
Gammal 2011-01-19, 15:36

Citat:
Ursprungligen postat av MickeKöping Visa inlägg
BlueStar har ett biljettkontor nere i hamnen. Vi har hämtat biljetter där flera gånger. Det finns andra agenter också men om du förbokar så är det där som gäller även om andra agenter i hamnen har BlueStar loggor.
Jag är lite trög, men menar du att om jag förbokar så kan jag hämta biljetterna nere i hamnen? jag behöver alltså inte åka upp till fira för att hämta dom...
Svara med citat
Gammal 2011-01-19, 15:54
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
Jag är lite trög, men menar du att om jag förbokar så kan jag hämta biljetterna nere i hamnen? jag behöver alltså inte åka upp till fira för att hämta dom...
Det har i alla fall gått bra för mig.
Det bästa är ju att du skickar ett mail och frågar.
Svara med citat
Gammal 2011-01-19, 15:55

Citat:
Ursprungligen postat av MickeKöping Visa inlägg
Det har i alla fall gått bra för mig.
Det bästa är ju att du skickar ett mail och frågar.
Ja det har du rätt i, det är nog smartast
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:23.