Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-01-21, 22:22
bopia bopia är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard Sv: Det blev Naxos

Jassau Theresa.

Mycket bra val av resmål, o jag lovar att ni kommer att få en underbar vistelse. Innan vi var på Naxos första gången,kunde jag inte förstå hur många åkte till samma ö/ställe år efter år....Nu förstår jag....mitt hjärta bor där....och så kommer vi också att göra förhoppningsvis ..snart.

Om ni landar kl 13.30 bör ni hinna med Blue Star Ferries kl 16.00... en taxi till hamnen,kostar ca 20 euro lite beroende på hur många personer o väskor.Vi åkte 3 pers o 3 stora resväskor i september 2010 för 20 euro.

Om du vill ha tips om bra tavernor o annat,skicka gärna frågor till min privata box.så ska jag svar så gott jag kan.

bopia/ Naxos i mitt hjärta för alltid.
Svara med citat
Gammal 2011-01-21, 23:54
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Citat:
Ursprungligen postat av bopia Visa inlägg
Jassau Theresa.

Mycket bra val av resmål, o jag lovar att ni kommer att få en underbar vistelse. Innan vi var på Naxos första gången,kunde jag inte förstå hur många åkte till samma ö/ställe år efter år....Nu förstår jag....mitt hjärta bor där....och så kommer vi också att göra förhoppningsvis ..snart.

Om ni landar kl 13.30 bör ni hinna med Blue Star Ferries kl 16.00... en taxi till hamnen,kostar ca 20 euro lite beroende på hur många personer o väskor.Vi åkte 3 pers o 3 stora resväskor i september 2010 för 20 euro.

Om du vill ha tips om bra tavernor o annat,skicka gärna frågor till min privata box.så ska jag svar så gott jag kan.

bopia/ Naxos i mitt hjärta för alltid.
Problemet som vi haft är att vi kommit sent ut från plygplatsen så alla taxi har redan åkt. Då kan väntan bli hopplös. Vi har då åkt med en rumsraggare ner till hamnen, 20 euro. Betalning sköts lite lagom diskret så inte polisen kan se det, låter överdrivet, men men.
Svara med citat
Gammal 2011-01-22, 08:52
kize kize är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Ett jättebra val av öar! I år har vi gjort samma val som ni o åker också med Apollo, flygstolar.
Vi stannar i 2 veckor och har då valt övernattning på Santorini både i början o slutet av resan. I år har vi dotter med familj med så det blir tufft med en liten 3-åring att ta sig ända ut till Naxos på en dag.
Vi har en bit till Arlanda o vår resa startar vid 3-tiden på natten. Vi har valt ett hotell där hämtning vid flyg/färja ingår i rumspriset. Hotellet finns här på Kalimera och är riktigt bra.
Det går annars utmärkt att åka ut fr Santo med den BS som går på em, det hinner ni gott.
Det blir vår 13:e gång på Naxos o vi längtar alltid tillbaka!!!

Kicki
Svara med citat
Gammal 2011-01-22, 11:45
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Hej ja för oss är det likadant vi har velat till Naxos i flera år,och nu äntligen.
Vi har också flygstol till Santo med Apollo dyrt javisst,men de är ju semester.
Ska bo på pension Sofi på rekommendation av Kalimera Janne.
Jag har mejlat en del med Rena,hon verkar jättetrevlig så det ska nog
bli toppen att bo där.Vi åker 11 juni. Tror ni att det är nödvändigt att boka båtbiljetter i förväg? svara gärna.MVH Ellada
Svara med citat
Gammal 2011-01-22, 12:14

Tror absolut inte att du behöver köpa biljetter i förväg i juni månad, det brukar finnas biljetter då.

Kicki
Svara med citat
Gammal 2011-01-22, 16:11
Tess74 Tess74 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Kize, får man fråga vad hotellet på Santo heter? Vi kommer dit sent på kvällen och ska sova en natt innan vi far vidare.

Tess
Svara med citat
Gammal 2011-01-22, 17:45

Visst får du det! Det heter Honeymoon Beach Hotel och du hittar info om hotellet här under Hotell högst upp på Kalimeras förstasida.
Har sett att en del tycker det är för mkt svenskar där men oss har det aldrig gjort något tvärtom. Vi har träffat många trevliga kalimeror där genom åren och fått en hel del bra tips med oss på färden ut i övärlden eller till nästa resa.
Ett gott råd är att avsluta med minst en natt där även inför hemresan.

Kicki
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:45.