Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-01-21, 14:48
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard I år improviserar vi...!

Ingen resa är bokad till sommaren, varken till Mallorca (som jag vill) eller Grekland (större delen av övriga familjen). Känns lite konstigt. Och billigare lär det ju inte bli av att man väntar.

En delförklaring är att vi väntar besked om makens semester och en ännu större del att vi har en Rhodosresa inbokad till påsk. Flygtiderna tyvärr ändrade, så att vi anländer mitt i nassen liksom åker hem på natten. Finns bättre flygtider kvar, men då blir det flera tusenlappar dyrare...

Så sommaren - vad blir det? Sista-minuten-resa - finns det såna nuförtiden? Österlen och camping? Öluffning i Stockholms skärgård? Vet inte och det är ju lite spännande.

Aina
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-01-21, 15:09
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 206
Standard Sv: I år improviserar vi...!

Jodå, nog finns det sistaminutenresor, om man är beredd att åka tämligen omgående. I fjol kunde man komma till Karpathos 2 v för 499 kr veckan innan vi åkte... Det kan nog vara kul att hålla koll på sistaminutensidor med öppet sinnelag, man kan hamna på ställen man aldrig ens hade funderat på förut.

Karin
som har sommarens biljetter ordnade... nu är det bara boendet kvar
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-01-21, 23:47
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 389
Standard Sv: I år improviserar vi...!

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
I fjol kunde man komma till Karpathos 2 v för 499 kr veckan innan vi åkte...
Du skriver 2 v så det rör sig således om T o R för 499 kr. Ett helt otroligt pris. Priset känns ju mera som enkelresa flygstol i "fel riktning" i förhållande till säsong. Då brukar det ju handla om sådana belopp. Vilket bolag var det?

Mats
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-01-21, 23:49
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 206
Standard Sv: I år improviserar vi...!

Jag har för mig att det var Airtours. Veckan innan skolan slutade, dagen innan avresa, så de hade inte lyckats fylla planet.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-01-21, 23:54
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 389
Standard Sv: I år improviserar vi...!

Ok. Då förstår jag. Skolavslut och skolstart är ju optimala tidpunkter och med bara 24 timmars framförhållning så kan man uppenbarligen fortfarande fynda vid sådana tidpunkter.

Tycker annars att man tyvärr har känslan av ganska mycket ordinarie-priser i sistaminutenlistorna numera jämfört med före finanskrisen. Bolagen har varit duktiga på att anpassa volymerna, som ju dessutom inte gick ner nämnvärt.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT