Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-08-16, 23:20
Neta Neta är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009
Standard Kalimera

Hej!
Nu har snart hela sommaren gått och nu är det bara 16 dagar kvar tills vi åker! Nu måste det väl ändå vara några som bott på Hotell Kalimera och som kan berätta hur det var! Är stranden nedanför ok? Tacksam för lite härliga semesterminnen från er så att vi kan längta ännu mer!
Hälsningar Neta
Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 09:51
Niaass avatar
Niaas Niaas är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007
Standard Sv: Kalimera

Jeg har ikke bodd på Kalimera, men gått forbi og sett på det. Det ser veldig trivelig ut.
Stranden nedenfor er helt grei, fin sandstrand, men som oftest fullt av folk.
Ta en tur med bil eller bli med på båttur til andre strender, f.eks. Achata, Apella, Amopi, det er nok å velge i!

God tur!

Hilsen Nina (som reiser på søndag.)
Svara med citat
Gammal 2010-08-22, 15:00
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Här har du den biten av Pigadiastranden som ligger alldeles nedanför hotell Kalimera.

Bilden tagen i början av juli i år. Skulle tro att det är mindre folk när du kommer ner.

Karin
som alltid längtar ner
Svara med citat
Gammal 2010-08-24, 22:08

Åh vad härligt! Jag längtar så jag håller på att gå åt. Bara 8 dagar kvar! Tack för att du svarade och visade en bild!/ Neta
Svara med citat
Gammal 2010-08-26, 21:25
Ernie Ernie är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Koselig med bilde fra stranda Ser Sea Side taverna som dessverre er stengt i bakgrunnen, det nye hotellet som straks blir ferdigstilt og bortest på bildet er Limanaki, der mammas greske samboer jobber som kokk
Kalimera er et lite, men utrolig sjarmerende hotell som jeg kun har sett fra utsiden. Har alltid tenkt at de som bor der er heldige, ser ut som de har flott utsikt over havet iallefall!!
God tur!!!
Svara med citat
Gammal 2010-08-27, 19:12

Tack för upplysningen det låter som ett bra val! Endast 6 dagar kvar nu! / Neta
Svara med citat
Gammal 2010-08-27, 22:24
annette fra norge annette fra norge är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Gled deg. Karpathos er toppen!

Annette
Svara med citat
Gammal 2010-08-28, 01:11
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

....Limanaki är ett trevligt ställe på stranden som jag ofta tittar in på när jag är på öa
.Sava, ägaren, fixar och donar och det verkar alltmer populärt.
Själv flyger jag från Köpenhamn till Rhodos 12 sep (efter att ha hälsat på kompis i Malmö ) och anländer förhoppningsvis per färja ( Prevalis) till Pigadia tisdag 14 kl. 23.55....
Har tagit ledigt sex veckor denna höst.Kanske tar jag tåget hem till Sverige via Dubrovnik,Venedig,etc....Tåg är ett härligt sätt att färdas!!
Var jag ska bo i Pigadia är väl ( som vanligt..) skrivet i stjärnorna, men jag hoppas förstås på Garden Villa, där Riitta bodde nyss i "mitt" rum, nr 8....annars blir det väl på Zephyros Village eller Florida Studios.
Svara med citat
Gammal 2011-01-15, 14:32
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Neta Visa inlägg
Tack för upplysningen det låter som ett bra val! Endast 6 dagar kvar nu! / Neta
Hej Neta!

Sitter här i vinterrusket och funderar över om Hotel Kalimera i Pigadia skulle vara något för oss 2011. Ser att du var där 2010. Så min fråga till dig och ev andra Kalimerianer som bott där är: Vad har ni att berätta om stället? Är det lika fräscht som på Airtours bilder eller är de tagna när stället ev var nybyggt om det nu var länge sedan? Vad tyckte ni? Ev + och -?

Mats
Svara med citat
Gammal 2011-01-15, 17:08
Masses avatar

Hej igen Neta,

Hittade i en annan tråd lite kommentarer från dig om Hotell Kalimera efter ert besök där. Det låter helt perfekt och prisvärt i förhållande till våra önskemål, så det blir nog en bokning där.

Väldigt trevligt namn på hotellet dessutom!

Mats
Svara med citat
Gammal 2011-01-17, 10:11

Hej Masse!
Vi tyckte Hotell Kalimera var mycket prisvärt!
Fantastisk havsutsikt från alla rum, rent, och nära till centrum!
Sen är väl inte balkongerna de största om man inte väljer markplan, men tillräckligt för två personer! Poolbaren som jag har för mig hette Nissia och som låg ca 50 m bort var öppen för alla och hade också en härlig utsikt. Mysigt att slappa på en stund på eftermiddagen.
Ni kommer inte bli besvikna.
Hälsningar Neta
Svara med citat
Gammal 2011-01-18, 21:10
Masses avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Neta Visa inlägg
Hej Masse!
Vi tyckte Hotell Kalimera var mycket prisvärt!
Fantastisk havsutsikt från alla rum, rent, och nära till centrum!
Sen är väl inte balkongerna de största om man inte väljer markplan, men tillräckligt för två personer! Poolbaren som jag har för mig hette Nissia och som låg ca 50 m bort var öppen för alla och hade också en härlig utsikt. Mysigt att slappa på en stund på eftermiddagen.
Ni kommer inte bli besvikna.
Hälsningar Neta
Tack Neta.

Detta låter helt perfekt för oss. Rent och fräscht, men därutöver behöver vi inte så mycket standard. Och centralt läge är mycket värdefullt.

Det blir moppe till Achata, Apela och Kyra Panagia på dagen och skön after beach hemma på balkongen eller på hemma-stranden / poobaren. Och sedan nära och bra för kvällspromenaden in till stan för middag på kvällen. Sådana dagar varvade med enstaka rundtursdagar med moppe till öns mysiga byar .... vad mera kan man önska! Och detta till ett kanonpris.

Håller detta vad det lovar så har vi nog hittat vårt stamställe på Karpathos. Längtar redan.

Mats
Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 21:01
Mafric Mafric är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010

Καλισπερα!
Eller rättare sagt καλιμερα (Kalimera) är också hotellet vi har valt för sommaren 2011. Jag blir verkligen glad när jag hör att det är ett rent och fräscht litet hotell. Det är ungefär vad vi begär förutom bra läge med härlig utsikt.

Såna här små hotell är mysiga, men vi har upptäckt att det varierar gällande var personal/hotellägare nås. På Thassos bodde de och var alltid nåbara på ett litet hus på tomten. Men på Lefkas nådde vi oftast bara ägaren via telefon eller en restaurang (om man hade tur). I övrigt såg vi honom inte. Dessvärre råkade vi ut för en vattenläcka en natt. Tack och lov fick vi tag på ägaren på telefon, men det hade varit klart lättare om han befunnits på gångavstånd. Vet någon var servicepersonal/ägare för Kalimera lägenhetshotell finns?
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:18.