|
|||
|
|||
Ninemia Beach
Hejsan allihopa!
Förra sommaren åkte vi till Kreta för första gången och var i Agia Marina. Vi trivdes jättebra där. Nu en liten undran, någon här som bott på hotellet: Ninemia Beach Bra/dåligt? Denna sommaren är det tänkt att vi stannar i 2 veckor och då får hotellet vara lite bättre. Bodde på Atrion förra gången och sängarna var stenhårda. Är det bra sängar på Ninemia Beach? |
|
|||
|
|||
Sv: Ninemia Beach
Hårda sängar är mer vanligt än ovanligt i Grekland.Tycker jag iallafall,kan bero på att det oftast inte finns någon bäddmadrass.
Monica |
|
|||
|
|||
Tack Monica för ditt svar.
På förra hotellet kändes sängen som "extra" hård och därmed tänkte jag fråga om det är lika "illa" på denna då vi hade tänkt att stanna i 2 veckor. Detta fick jag då även höra innan vi reste, att det var hårda sängar från andra som varit där på förra hotellet. Man får väl i värsta fall komma på någon nödlösning att få sängen mjukare. Någon som har något att säga om hotellet? |
|
|||
|
|||
Ett tips!
Jag har aldrig varit med om att det finns mjuka sköna sängar när jag varit i Grekland. På något konstigt sätt så har man vant sig efter ett tag. Men denna gång tänkte vi köpa med oss två uppblåsbara extrasängar från Rusta. De är billiga nu och för 2x49:- så kan man kosta på sig att lämna kvar dem. Man har ju alltid mera packning hem än dit. Rädda semestern från hårda sängar ) |
|
||||
|
||||
Som föregående inlägg håller jag med om att det vanligaste är hårda turistsängar
Men det finns undantag - vi bodde på Troulakis Village i Platanias/Kreta våren 2009 (Ving) där det fanns helt underbara resårbottnar med bäddmadrass! Överlägset bästa sängar på någon av våra 10-tal trippar de senaste åren Det kanske har med standarden på hotellen att göra, normalt bor vi på 2-3 "stjärnor" och då får man ta de hårda... Platanias och Agia Marina ligger nära varandra så jag rekommenderar hotellet i fråga... /Göran |
|
|||
|
|||
Tack för svaren och tipsen!
|
|
||||
|
||||
Hej!
Jag brukar "tillverka" en bäddmadrass av överkastet eller extrafiltarna som brukar finnas. Det blir i alla fall liiite mjukare /Lotta |
|
|||
|
|||
Tuen tack för tipset!!!
|
|
|