Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-03-26, 19:19
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Nån som varit på Kefalonia?

Vet att detta egentligen är fel forum att ställa denna fråga i men måste ändå passa på: Epiros, hur sjutton gör man alla olika smileys? Vilka tangenter använder man? Jag kan bara ;( . Om jag ställer frågan i "Testforum" är det knappast någon som ser inlägget och svarar, därför ställer jag frågan här.

Och passar på att fråga; vilken stad är störst på Kefalonia? Och hur stor ungefär är denna?
Svara med citat
Gammal 2005-03-26, 19:45
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd

[QUOTE=Janet]Vet att detta egentligen är fel forum att ställa denna fråga i men måste ändå passa på: Epiros, hur sjutton gör man alla olika smileys? Vilka tangenter använder man? Jag kan bara ;( . Om jag ställer frågan i "Testforum" är det knappast någon som ser inlägget och svarar, därför ställer jag frågan här.

Och passar på att fråga; vilken stad är störst på Kefalonia? Och hur stor ungefär är denna?

Angående smileys kan du gå in på kontrollpanelen och titta på redigera alternativ-övriga alternativ-begär fullständig redigering (tror jag det hette), annars fråga PO. Han är en hejare på sånt.

Största ort på Kefallonia heter Argostoli.

epiros
Svara med citat
Gammal 2005-03-26, 19:48
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Janet
Vet att detta egentligen är fel forum att ställa denna fråga i men måste ändå passa på: Epiros, hur sjutton gör man alla olika smileys? Vilka tangenter använder man? Jag kan bara ;( . Om jag ställer frågan i "Testforum" är det knappast någon som ser inlägget och svarar, därför ställer jag frågan här.

Nu heter jag ju inte Epiros, men jag svarar ändå ! Gå till FAQ, där du hittar info om Smilie-listan. Har printat ut den själv, eftersom mitt minne är som den är...!

/Ivi

P.S. Kunde nästan gissa att han skulle hinna före , men nu har du fått två alternativa vägar att använda i alla fall.

Senast redigerad av Ivi den 2005-03-26 klockan 19:51.
Svara med citat
Gammal 2005-03-29, 11:03
rvhs avatar
rvh rvh är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Hej!

Jag skulle gärna vilja få lite tips på var man bor bra på Kefalonia? Gärna nära restauranger/stränder! En pool och fin utsikt är plus!! Trevliga värdar och en bar på hotellet är andra saker som jag prioriterar eftersom grabben lär somna före mig på kvällarna (även om han börjar bli så gammal nu att det inte alls är säkert ). Är Argostoli den självklara staden/byn för kvällspromenaden efter kvällsmaten?

Tacksam för alla tips!

Robban i Malmö
Svara med citat
Gammal 2005-03-29, 16:44
choras avatar
chora chora är inte uppkopplad

Hej.
Argostoli har inga stränder utan man bor oftast i Lassi, som har flera fina stränder. Vi bodde på Stefanos Studios 3 pers. mitt i Lassi för 40 € per natt i början på juli jättefin utsikt men stället saknar bar och pool men det finns många andra ställen att välja på.
Många bra restauranger både i Argostoli och Lassi en promenad på cirka en halvtimme. Ett berg skiljer orterna från varandra så en backe upp och en backe ner hur man nu ser det. Alltså en lagom kvällspromenad.
Men efter att ha sett finalen mellan Grekland-Potrugal på storbildsTV på piazzan i Argostoli tog promenaden två timmar men det är en annan sak.

Mvh / Dag
Svara med citat
Gammal 2005-04-01, 08:11
stenake stenake är inte uppkopplad

Argostoli är enligt min mening inte speciellt "mysigt" Dom orter vi tyckte bäst om var Assos och Fiskardo. I Fiskardo var dock prisläget högt, det var omöjligt att pruta på rummen trots att det var i slutet av September.
I Fiskardo blev vi f.ö. uppskörtade på tavernan "Sega Biffen" av en till synes jättetrevlig ägare som såg ut som tavernaägaren i Lady&Lufsen på julafton. Vi var dom enda gästerna, så han slog sig ogenerat ner vid vårt bord och berättade om alla skandinaver han serverat. Rekommenderade en biff som var så seg att grannens hund förrmodligen ratat den. Kom med Whisky efter maten som sen fanns med på den nota han serverade och som överträffade det mesta vi varit med om i Grekland. Men som sagt annars var Fiskardo rätt trevligt.
Sten-Åke
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:49.