![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej allesammans. Jag är helt ny på detta forumet och ska för första gången i mitt liv resa till Grekland. Det blir till ett litet lägenhetshotell som heter Lotus i Kato Daratso strax utanför Chania.
Har för mig att jag läst någonstans att det ska finnas ett Lidl + annat supermarket precis i närheten. Stämmer det? Vi ska fixa egna frukostar. Hur är det sedan med restauranger/tavernor? Det finns inte så mycket där vi bor va? Utan det är i Chania man ska.... Har iaf läst mig till här att man INTE ska till Enplo (tack för varningen) Men om jag uppfattat det rätt så är: *Ela *Karnagio *Kali Kardia *Kaldeimi *Moutopaki *Portes *Tamam Tavernor väl värda namnet ![]() Vad ska man som första gångs besökare INTE missa. Ja ge mig ALLA tips och råd som ni bara kan, så blir jag jätteglad ![]() Mvh L8P8 |
|
||||
|
||||
![]()
Hej
Det stämmer att det finns både I.N.K.A och Lidl i närheten. En stor affär ligger också i närheten med barnkläder på övervåningen och en massa olika saker på nedre plan som heter Jumbo, faktiskt rätt bra priser. Annars så finns det hur mycket som helst att hitta på. Bäst tycker jag är att hyra bil och stanna till var man vill ![]() Många vackra stränder värda att besöka, små pittoreska byar, Chania stads gränder, listan kan göras mycket lång, men ta och titta på alla gamla trådar så kan du läsa massor av fina tips. Ha det så mysigt på er resa...Myssa ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej
Vad kul att du ska åka till Kreta och framför allt till Chania. Ett utmärkt val. Som sagt, det finns både Lidl och I.N.K.A i närheten av Agia Apostoli/Chryssi Akti/Kato Stalos. Jag har själv aldrig varit i just Kato Stalos men i närliggande A. Apostolii, vilket är en underbar liten by med en del mysiga tavernor. Dock är det i Chania som de allra bästa restauranger ligger, och du har alldeles rätt: passa dig för ENPLO. De kommer flyga på dig när du går förbi, men ge inte med dig trots "bra" priser osv. Förutom de restauranger du nämner så är även Semiramis helt klart värt ett besök. Där har de kretensisk/grekisk musik live varje kväll. Ett praktiskt tips är att ta taxi in till Chania istället för bussen. Prisskillnaden är minimal (kostar ungefär 6 euro med taxi och 2 euro per person med bussen). Det är ofta väldigt trångt och varmt på bussen, och taxi går oftast mycket snabbare. Ha det så bra på Kreta och njut av det härliga vädret och de trevliga människorna. |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Jag och min man bodde på hotell Lotus förra året i maj. Mysigt hotell med små fina balkonger/terasser och fint poolområde för den som vill bada där. Om man får lägenhet när vägen kan man störas av trafiken på natten och det ÄR trafik hela natten. Men ett helt godkänt hotell tycker vi. Hoppas ni får det bra!! |
|
||||
|
||||
![]()
Måste säga att vi var jättenöjda.
![]() Så nu ska vi åka tillbaka rfedan i påsk ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej. Finns både Lidl och I.N.K.A i närheten av hotell LotusKiosken rakt över gatan finns bussbiljetter till Chania, bussen stannar mitt för hotellet på andra sidan. Visst finns det tavernor i Kato Daratso,gillar Du Pita rekommenderar vi Apetito . Ett litet tips angående Chania. Ladda hem Janne Eklunds E-guide om Chania helt suverän guide som man kan gå efter.Får den som PDF fil och kostar 50:- Ett härligt och lugnt hotell med fina promenader i byn. Lycka till.MVH akelen.
|
![]() |
|
|