Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-03-07, 19:17
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009
Standard halloj alla Naxosfantaster

Hej åker till Naxos den 11 juni för första gången.Har varit på väg dit men någon annan ö har kommit ivägen.Ska bo på pension Sofi är det bra? Men jag tror inte Kalimera Janne har fel han rekommenderar detta hotell. Nu vill jag ha restaurangtips.Ifjol när vi var till Karpathos fick vi mängder med bra restaurang tips av Karinafp tack!! alla restaurangerna var fantastiska tror aldrig jag ätit så gott på någon ö.tyvärr visade vågen glatt uppåt när man kom hem,men det är smällar man får ta.Så tack på förhand från en som längtar så in i vassen.
Svara med citat
Gammal 2011-03-07, 20:01
Spejas avatar
Speja Speja är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005
Standard Sv: halloj alla Naxosfantaster

Jag åker till Naxos den fjärde juni och längtar också så in i vassen. Det är tredje gången i rad som jag åker dit. Kan bara inte få nog. Du kommer inte att bli besviken. En av mina favoritrestauranger är Scirocco uppe på torget. Ser ut som, och är nog en turistfälla, men en smakfull sådan. Har åtminstone rekommenderats av Kalimera tidigare. Deras keftedes går inte av för hackor - lagade av mamma med kärlek. Önskar dig en härlig semester.
Svara med citat
Gammal 2011-03-07, 20:28
elladas avatar

Tack för tipset ska nogsamt skriva ner detta namn.Vi kanske syns på scirocco.
MVH Ellada
Svara med citat
Gammal 2011-03-07, 21:36
larvih larvih är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: jul 2010

Der findes et par virkelig gode restauranter i "Old Market Street" og ud mod "St. George Beach" findes tex "Susanna Pizzeria" og "Oasis".
Svara med citat
Gammal 2011-03-08, 08:46
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Pension Sofi är jättebra. Fräscht och mycket trevlig värdfamilj. Små balkonger och ingen havsutsikt är väl det enda negativa. Utsikten från vår balkong var över en vacker trädgård full av blommor. Bodde där i slutet av maj och början av juni ett år och kan gärna tänka mig att bo där igen.

Eva
Svara med citat
Gammal 2011-03-08, 09:33
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Pension Sofi är jättebra. Fräscht och mycket trevlig värdfamilj.
Det är bara att hålla med ! Tror aldrig vi känt oss så välkomna någon annanstans.
Bra service och hjälp med bagage. Vi fick ett glas av deras egna vin och oliver första kvällen, karta och tid att ställa frågor om ön. Uppskattas!

Det ligger inte vid stranden och rummet var lite mörkt, men återvänder vi till Naxos - något jag gärna gör, så bor vi där igen.
Svara med citat
Gammal 2011-03-08, 10:10
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Vi fick också massor av läckerheter och frun i huset gav min dotter alla möjliga grönsaker delvis kanske för att de kunde prata med varandra på grekiska.

Eva
Svara med citat
Gammal 2011-03-08, 10:36
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Kan bara instämma när det gäller pension Sofi. Trevligare familj och vänligare bemötande går knappast att få. Visst hade det varit trevligt med havsutsikt men får man rum mot kastrot och huset med den vackra trädgården så är det inte fel det heller.
Besökte bl.a Naxos årsskiftet 2008/2009 och jag och min man blev på nyårsdagen inbjudna till familjen att tillsammans med deras barn och barnbarn fira det nya året. Det bjöds på massor av mat och det var en fantastisk upplevelse. Vi var också med svärsonen en dag och plockade mandariner och apelsiner vid hans lilla hus i Apollonias.
När det gäller restauranger så finns det många bra sådana i gränderna bl.a Metaxi Mas men också utanför själva chora och mot St.George beach finns bl.a Meltemi som gör mycket bra grekisk mat.
Du kommer säkert att trivas gott på Naxos!
//maji
Svara med citat
Gammal 2011-03-08, 14:12
elladas avatar

Tack för alla inlägg visste väl att kalimera Jannes rekommendationer var rätt.Nu längtar jag ännu mer men nu är det bara 93 dagar kvar.
Svara med citat
Gammal 2011-03-08, 21:05
nickelena nickelena är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Håller med, Scirocco var jättetrevligt. God mat och mycket trevlig personal!
Go tur!
Lena
Svara med citat
Gammal 2011-03-11, 14:13
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Speja Visa inlägg
En av mina favoritrestauranger är Scirocco uppe på torget. Ser ut som, och är nog en turistfälla, men en smakfull sådan.
Jag kan nog hålla med om att Scirocco ser ut som en turistfälla, men det är det inte. Tycker i alla fall jag. Här kan man verkligen botanisera i grekisk mat när den är som bäst, och personalen är hur trevlig och tillmötesgående som helst. Helt klart en av Naxos bästa restauranger.
Svara med citat
Gammal 2011-03-11, 18:19
MIM MIM är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Hej Ellada, härligt att du valt NAXOS !! Mina farvoriter bland resturangerna är också Sciroccio dit man alltid återkommer och Oasis på andra sidan torget ned mot St Georgstranden är en stor farvorit, pröva gärna deras lammfrikasse, supergott ! / Hälsn. MIM
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:36.