|
|||
|
|||
Sv: Vad skulle ni välja?
Strunta i Rhodos mer än bara några nätter och åk till TILOS!!! Där finns allt
Lissi |
|
||||
|
||||
Faliraki Beach totalrenoveras nu under vinterstängningen så jag tror att det kommer vara toppenfint när de öppnar i april!
|
|
|||
|
|||
Är vi galna om vi delar upp semestern på Rhodos och stannar halva tiden i Kalithea och halva tiden i Ixia? Då får vi nog lite av vad familjen vill ha.
Har hittat ett hotell som verkar bra för både oss och barnen. Dessutom ska det finnas små shoppar osv utanför hotellet. Finns egentligen bara en enda sak som oroar och det är så klart FLYGPLANEN! Men stranden oroar mig inte i alla fall. Barnen gillar poolbad bäst. På detta viset tillgodoser vi hela familjens behov. Men hur gör man med packnigen? Så man inte måste tillbringa en hel dag med att packa om? http://www.solresor.se/resa-till/gre...on-palm-beach/ Första veckan kommer vi alltså att mest tillbringa med att se ön, Faliraki beach, Antony quinn Bay, Tsambika (heter det så) Lindos, Rhodos stad någon kväll. Andra veckan blir det mest poolhäng och Rhodos stad. Vad tror ni? Senast redigerad av nikki73 den 2011-03-13 klockan 21:20. |
|
|||
|
|||
Har inte bott på hotel Virginia men vi har stannat upp och badat där vid några tillfällen när vi varit där ute. Det ser trevligt ut på detta hotell och jag har bekanta som bott där och tyckt det varit bra. Det är nära till både Eden Roc och Sunwing anläggningen om man vill gå dit men poolen på Virginia tyckte vi var fin och säkert bra om barnen gillar poolbad. Nere vid Eden Roc är det ju bra bad och där finns också en riktigt stor pool.Ixia är väl också ett bra alternativ om Ni vill ha närhet till shopping, och därifrån går det ju bussar hela tiden in till Rhodos stad. Att byta boende kan vara ganska roligt och omväxlande, det har vi gjort många gånger när vi varit där. Förra året bodde vi på 3 olika ställen under 5 veckor, vi började ute i en by och sedan flyttade vi närmare stan för att sista veckan bo mitt inne i Rhodos stad.Att packa ihop för att flytta på sig gick ganska snabbt och vi gjorde flytten direkt på morgonen så man inte tappade bort något av dagen. Västsisdan är ju lite blåsigare men det kan vara ganska skönt det också. Har bott många gånger på västsidan och vi har inte varit besvärade av flyget trots att vi bott nästan vid flygplatsen. Man hör det kanske de första timmarna man är där men inte något som är jättestörande och sedan tänker man inte på det.
Lycka till och hoppas Ni får till det med Er resa. Margaretha |
|
|