|
||||
|
||||
Sv: Nissyros eller Tilos?
Jag åkte från Nisyros till Tilos med Proteus i somras. Från Tilos skulle vi till Astypalea, vi åkte då med Blue Star Diagoras, den gick via Nisyros. Resebyrån Stefanakis på Tilos anordnar dagsturer till Nisyros, någon eller några dagar i veckan, det kan också vara ett alternativ
|
|
||||
|
||||
Jag tror även att ni kan be Stellios, han som har dagsutflykter, att ta med er till Nissyros och tillbaka. Men ni bör kanske vara några som kan dela på kostnaden.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Annars kan jag varmt rekommendera en dagstur till Nissyros med Stelios. Han kör till den lilla fiskebyn Pali och ordnar även buss till vulkanen för dem som vill. Det är en fin tur! Ann-Kristin |
|
|||
|
|||
Upplevde också att det inte var helt lätt att ta sig från just Nisyros till Tilos sommaren 2009. Det gick bara ett par båtar i veckan i månadsskiftet juni/juli. När man kollar på Blue Star Ferries hemsida verkar de bara trafikera sträckan på torsdagar och söndagar.
|
|
||||
|
||||
http://www.bjfranke.privat.t-online....s/map/wk-e.htm
ovan är en länk till en bra karta över Nisyros. Vssa vandringsleder är ej helt uppdaterade men man får en bra överblick resten kan man ta med kängerna på. Olle Ha en fin Nisyros semester |
|
||||
|
||||
Nu är sidan om Nisyros uppdaterad. Hoppas nu att fler åker dit.
|
|
|