|
|||
|
|||
japp, nu är det bokat!
Så blir det Platanias även i år!
Har bokat ner den 20/5, och hoppas på gott väder, vilket vi hade i fjol. det var härligt med rapporter fram till avfärd, Kikh! Kan du vara vår rapportör ibland även i år? Fråga: Hur ser det ut att ta lokalbussen till Elafonissos (förlåt stavning...)i maj? Tider, byten? hittar inte riktigt på KTEL... Visionerna är halva resan tycker jag! |
|
||||
|
||||
Sv: japp, nu är det bokat!
Jag ska göra mitt bästa i mån av tid.
De nuvarande tidtabellerna är vintertabeller och helt missvisande, kika igen närmare avfärd så får ni klara besked. Jag har aldig tagit bussen själv, så allt jag vet är att den avgår från Chania, passerar Agia Marina/Platanias och tar lång tid. Jag tycker Elafonissi är enormt överreklamerat, men har man aldrig varit där så är det klart att man ska se det. Är det bara sol och bad man är ute efter är stranden i Agia Marina betydligt bekvämare och närmare. Vill man ha omväxling tar man bussen till Stavros, Kalathas eller pyttelilla Tersanas, där finns faciliteter och tavernor utan milslånga köer. //Kikh |
|
|||
|
|||
Sv: japp, nu är det bokat!
Vi hyrde bil och åkte till Elafonissos, det är ju en bra bit att åka på dessa slingriga vägar. Men vi älskade stället och kommer att åka dit i sommar igen.
Falassarna och Gramvousia(stavning ??) är även jättefint att åka till och ligger lite närmare. I Platanias kan man också åka på båttur från hamnen och ut till Theodoros(stavning?) på en jättemysig snorkeltur. Men det kanske du redan gjort. Vad man längtar till Kreta nu, Platanias har vi varit två gånger så denna gång blir det Agia Marina istället (inte långt från Platanias) och vi åker efter midsommar. Ha en trevlig resa Önskar en gotlands"syster" |
|
|