|
||||
|
||||
Kakor
I dag köpte jag kretensiska kakor, Kourabides, på ett kondis i Helsingborg. Dom skall njutas med en kopp grekiskt kaffe i kväll som vi kokar på vårt lilla gasolkök.
//June |
|
||||
|
||||
Sv: Kakor
Nej men June, har ni jul igen?
//Kikh |
|
||||
|
||||
Kakor och Kakor!! Jag är helt förtjust i de grekiska "Bake Rolls"som finnes att inhandla i varje välsorterad viktualieaffär >(Market)
De äro så vansinnigt goda. Mina favoriter är de med smak av Onion, Garlic and bacon... En stor påse betinga pris av cirka 1€ per förpackning. Mycket prisvärt!! Arne Som nu hakat ner ränslarna inför vårens första resa till Cykladerna den 10 April!! |
|
||||
|
||||
Jag gillar halva och loukomades med glass till. På många mindre ställen har jag hittat gott hembakt som apelsinkakan på Sikinos, valnötspajen på Amorgos och persikopajen på Folegandros.
Eva |
|
|||
|
|||
Arnes Bake Rolls låter helknasigt... det måste jag kolla efter - vad är det? Men Loukomades, det är jag bekant med. Sonen åt 8 st med glass efter en rejäl middag i somras på Kefalonia... och var sockersalig...! Flera gånger!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Malin - med 21 dagar till avfärd |
|
||||
|
||||
Nej helst inte. Men våra såg inte riktigt ut som de på bilden. Men tar du en sådan och trampar till den lite så den blir lite platt och tar bort lite av det vita (florsocker?) så är det ungefär så de såg ut.... Nu är vi snart på väg ner med ett paket zoegas i bagaget.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Den tomma väskan hem tänker jag packa med grekiska "godsaker"... Kakor äter vi dock mycket sällan....hellre de stora goda grekiska bullarna! De är så stora så man lätt delar på dem. Idag har jag dock lätt klarat mig utan..är magsjuk igen och hoppas det hinner via Claes också INNAN resan 13 april! Lissi - som LÄNGTAR ner svårt! |
|
||||
|
||||
Citat:
Nu sinar det i min kaffeburk, så gissa om Zoegas-paketet är välkommet, precis som ni också är //Kikh |
|
||||
|
||||
Citat:
See you |
|
||||
|
||||
Citat:
//Kikh |
|
||||
|
||||
Citat:
C |
|
||||
|
||||
Citat:
Troligen. Det brukar inte finnas så mycket kvar av den varan när jag varit på besök Fast ska jag vara ärlig så är det nog köpta kourabiedes jag ätit, damerna i släkten bakar mest kolouria och men de smakar inte heller något. //Kikh |
|
|