Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-04-02, 21:03
Linda_ Linda_ är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010
Standard Jobb i chania?

Hallå!
Är en tjej på 20 år som ska ner till Chania i början av juni med ett par vänner för att njuta av solen och (förhoppningsvis) jobba under sommarmånaderna!
Vi har sökt jobb intensivt sedan i februari, men utan någon vidare tur. De flesta verkar nämligen vilja att man börjar redan nu i april.
Därför tänkte jag bara slänga ut en fråga här då jag undrar om någon har något förslag på hur jag kan gå till väga eller om någon kanske känner till något?

Jätte tacksam för svar!
Svara med citat
Gammal 2011-04-03, 16:18
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Jobb i chania?

Hej.
Jag har genom åren träffat många svenska ungdomar som jobbat där nere. På olika ställen, barer, discotek och affärer. Det som jag hört genomgående är att arbetsförhållandena inte alltid är de bästa. Många har hoppat från ställe till ställe. Gå in på Chanias hemsidor och maila er runt på de ställen ni skulle vilja jobba på. På Eclips och på Dielefsis i Platanias har många svenska tjejer jobbat. Hoppas ni får jobb något bra ställe.
Myssa...
Svara med citat
Gammal 2011-04-06, 22:08

Tack för tipset! 2 av tjejerna jag åker med har fått erbjudande om att jobba på dielefsis faktiskt =) Vi andra letar vidare efter affärer och liknande för fullt! Riktigt svårt att hitta från juni verkar det som dock. Men tack för svaret!
Svara med citat
Gammal 2011-04-06, 23:13
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad

Det finns jobbannonser i Haniotika Nea.
Gunilla
Svara med citat
Gammal 2011-04-08, 18:37
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad

Kul.. då ska jag fråga om dom är kalimeror och om dom är kvar till augusti. Prova att skriva till Kikh som bor i Galatas och vet massor om hur allt funkar med jobb och så. Lycka till...Myssa
Svara med citat
Gammal 2011-04-13, 13:18

Wardakis: Jag har försökt kolla i Haniotika Nea, men det är ganska svårt då allt är på grekiska. Det går att översätta sidan med hjälp av googletranslate, men jag kan inte hitta något om jobb annonser, vet du vart man ska klicka in för att komma till lediga jobb?
myssa: Det är dom tyvärr inte, men vi alla planerar att stanna tills slutet av augusti, beroende på hur det blir med jobb/boende. Jag har redan haft kontakt med henne, hon hade en kontakt som hon föreslog, men tyvärr så behövde dom också arbetare från april redan.
Tack för hjälpen ändå! Jag letar vidare!
Svara med citat
Gammal 2011-04-13, 22:39
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Jag kan bara uppgivet tala om att det är svårt även för oss som bor här att få jobb nu i sommar. Lönerna har sänkts och anställningsvillkoren försämrats brutalt. Jag har blivit erbjuden €750 i exakt samma butik som jag i höstas tjänade €900 hos, och nu ville de att jag skulle jobba längre arbetspass...

Så, om någon hör något... Här har ni den ultimata chansen att få anställa en "35-årig" kvinna med 46 års livserfarenhet och yrkeskunskap som spänner från bussmekaniker till sekreterare, och som hanterar både "Skandinaviska", Engelska och en hel del Grekiska Jag vill självklart ha skälig lön och en ledig dag i vecka, för det är jag värd. Får jag jobba i en poolbar med glada turister blir jag överlycklig!

//Kikh
Svara med citat
Gammal 2011-04-19, 14:34
dettiss avatar
dettis dettis är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Hej Linda,

Jag har skickat ett svar till dig.

Dettis
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:00.