![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Min sambo fyller 40. Jag tänkte bjuda honom till Kreta och Elafonissi. Tidpunkten är runt 6 maj. Hur kall/varmt är det där då. Kalimera/Mani |
|
|||
|
|||
![]()
Hejsan!
Vi var där i maj ifjol, 17-18 maj var det föresten. Det blåste som attan, temperaturen i vattnet var på tok för låg för att vara trevlig. Om man råkade hitta lite lä och la sig platt var det inte lika ruggigt... En rask promenad ut, bara för att ha varit där. MEN kan tro att det är ljuvligt där om man har vädergudarna med sig ![]() Lycka till! Lena |
|
||||
|
||||
![]()
I begynnelsen av mai har jeg ikke vært på Elafonissi, men rundt midten av april, det var i 2007
![]() - det Elafonissi som møtte oss da var vakkert og h e r l i g ![]() Ikke e n solseng var satt ut, foruten oss var det veldig f å besøkende - v e l d ig varmt var det vel ikke, og det blåste litt, m e n vi badet ![]() Og, tavernaen, t r o r den het Panorama (?) var åpen, der fikk vi deilig mat ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej! Elafonissi är alltid en vacker plats väl värd en utflykt. Beroende på syftet hänger mycket på vädret förstås. När vi var där i slutet av april 2009 var det vackert väder men blåsigt och kallt i luft och vatten. På stranden fanns ingenting förberett inför säsongen...
Kreta på våren är underbart men välj hellre att upptäcka naturen med alla dess grönskande prakt. Göran |
|
|||
|
|||
![]()
Tack alla för era svar!
Vad jag förstått så kan det blåsa på rejält på motsatta sidan Chania hållet mot norr. I min enfald trodde jag dock att Elafonissi var skyddat mot de nordliga vindarna. När jag var besökte Elafonissi i somras var det augusti och hur varmt som helst. Tanken var att bo på hotell Glykeria där i några dagar men det tål nog att tänka på. Vitsen med Elafonissi är ju liksom det underbara vattnet. Det tål att övervägas. Lovar att återkomma här och berätta om vi ändå beslutar oss för att åka dit. Tack alla mani |
![]() |
|
|