Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-04-26, 17:30
Maly Maly är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006
Standard Tips på resrutt, tack!

I juli flyger vi till Rhodos. Planen är en luff norrut.
Så här ser den ut nu:
Rhodos-Kos-Kalymnos-Leros-Lipsi-Rhodos
Vi behöver välja bort 1-2 öar med tanke på reslängden som är från 14/7 - 31/7 =17 dagar. Vilka öar skulle du ta bort?

Vi är en familj på 2 vuxna och två killar (12 och 15 år). Vi gillar lugn och ro men inte helt öde, stränder och snorkling, grus/sten är ok. Det behövs inte så mycket sevärdheter.

Har du tips?

Svara med citat
Gammal 2011-04-27, 08:25
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Tips på resrutt, tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Maly Visa inlägg
Vi gillar lugn och ro men inte helt öde, stränder och snorkling, grus/sten är ok. Det behövs inte så mycket sevärdheter.
Då skulle jag lagt till en ö, och tagit bort tre öar. Då skulle rutten se ut sår här: Rhodos (som jag skulle lämnat samma dag), Tilos, Lipsi och Rhodos. Tilos är den bästa ön i Dodekaneserna tycker jag. Lugnt och stillsamt men inte dött. Bra stränder för snorkling. Lipsi är litet och gulligt. Promenadavstånd till det mesta. Lugnt. God mat. Från Lipsi kan ni göra en båttur till den lilla skärgården utanför. Där är fantastiska snorklingsmöjligheter. Jag skulle lagt mest tid på Tilos, och minst på Rhodos, som är allt annat än lugnt. Dock skulle jag stannat några nätter på Rhodos innan hemresan, mest för att se Gamla stan.
Svara med citat
Gammal 2011-04-27, 11:04
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Håller helt med. Och vill ni ha en säregen upplevelse (och det vill ni) tar ni gratisbussen till det nattöppna discot uppe i den övergivna byn Mikro Chorio på Tilos. Där finns alla från borgmästaren till småbarnen, och alla dansar och pratar ända till soluppgången. Fantastiskt kul - och passar hela familjen.
Svara med citat
Gammal 2011-04-27, 17:37
Aase Aase är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Hej
Vi brukar åka till Kalymnos där våra barn trivs väldigt bra. De har varit med sedan de var 10,12,12,14,16,18 år (ja 6 st). De har gillat mixen mellan lugnt och liv. Sedan har de gillat Lipsi väldigt mycket. Lagom stort för att man skall kunna släppa dem fria men allt finns. Båtutflykten runt Lipsi var särskilt uppskattad.
Jag hade skippat Kos (för mycket fylla på sommaren) och Tilos (för lugnt). En eller två nätter på Rhodos räcker.

Åse
Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 13:07
mrwalker mrwalker är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2006

For meg er dette en helt unaturlig reiserute. Hvis man vil besøke øyene mellom Kos og Samos flyr man til en av disse øyene. Flyr man til Rhodos er det naturlig å konsentrere seg om øyene mellom Rhodos og Kos.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:33.