Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-04-30, 10:27
i_love_cretes avatar
i_love_crete i_love_crete är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2010
Standard Åldersgräns?

Detta kanske är en "dum" fråga men jag läste tråden nedan om nattclubbar och min undran är: Jag och väninnan ska ner till Agia marina och med oss har vi två tjejer på 15 år. Låt oss säga att man vill besöka tex Rockhouse en kväll för nån drink eller två. Kommer man in med minderåriga i målsman sällskap?
Svara med citat
Gammal 2011-04-30, 11:17
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: Åldersgräns?

Citat:
Ursprungligen postat av i_love_crete Visa inlägg
Låt oss säga att man vill besöka tex Rockhouse en kväll för nån drink eller två. Kommer man in med minderåriga i målsman sällskap?
Det bör inte vara några problem.
Svara med citat
Gammal 2011-04-30, 13:03
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Om ungdomarna fyllt 15 har de rätt att gå på "lokal". Har de dessutom föräldrarna med sig och sköter sig, kan de till och med be Manolis (på RockHouse) om en drink. Se bara till att de sitter ner, för hans leende brukar få benen att vekna på de flesta Om ni sitter i lilla baren blir ni serverade av söta Maria, en liten Kretensk pärla.

Mina barn var 6 och 7 första gången vi gick på krogen i Grekland. Vid fyllda 14 och 15 fick de gå själva, men bara till de barer jag godkänt i samråd med ägaren. Eftersom jag själv jobbade nätter behövde jag veta att någon höll ett öga på dem, och de var välövervakade! Inte en enda incident på två hela månader.

//Kikh
Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 08:24
i_love_cretes avatar
i_love_crete i_love_crete är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2010

Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg
Om ungdomarna fyllt 15 har de rätt att gå på "lokal". Har de dessutom föräldrarna med sig och sköter sig, kan de till och med be Manolis (på RockHouse) om en drink. Se bara till att de sitter ner, för hans leende brukar få benen att vekna på de flesta Om ni sitter i lilla baren blir ni serverade av söta Maria, en liten Kretensk pärla.

Mina barn var 6 och 7 första gången vi gick på krogen i Grekland. Vid fyllda 14 och 15 fick de gå själva, men bara till de barer jag godkänt i samråd med ägaren. Eftersom jag själv jobbade nätter behövde jag veta att någon höll ett öga på dem, och de var välövervakade! Inte en enda incident på två hela månader.

//Kikh
Ja men det låter ju kanon. Ja våra tjejer är skötsamma dom.. är nog värr med oss mammor.. haha nä skämt åsido.
Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 11:36
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Ursprungligen postat av i_love_crete Visa inlägg
Ja men det låter ju kanon. Ja våra tjejer är skötsamma dom.. är nog värre med oss mammor.. haha nä skämt åsido.
Jag undrar själv rätt ofta vad gjort för att förtjäna mina välbelevade barn

Jag glömde tillägga att RockHouse öppnar 22.00 på kvällarna, och det är sällan rejält hålligång på någon musikbar förrän efter 23.00 - Så njut av en siesta mellan strand, middag och barhoppande.

//Kikh
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:20.