Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-05-15, 20:28
kize kize är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Kallt?!

Vi åker om ett par dagar till Aten/Naxos på en efterlängtad semester. Det är första gången på många år som vi åker i maj månad och jag förstår av de rapporter jag läst här på forumet att det varit en kall månad hittills. Ja, visst vamt på dagtid men kallt på kvällarna.
Vi brukar normalt åka i juli/augusti och är vana att packa för det.

Tacksam för råd av er som brukar åka nu i början av säsongen om hur vi skall packa! Dvs hur brukar ni packa för kvällarna? Behövs varm jacka, stumpor mm.
Jättetacksam för alla tips!
Ser att väderprognosen ser bra ut med undantag för torsdag i veckan som kommer.

Kicki
Svara med citat
Gammal 2011-05-15, 21:40
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Standard Sv: Kallt?!

Citat:
Ursprungligen postat av kize Visa inlägg
Vi åker om ett par dagar till Aten/Naxos på en efterlängtad semester. Det är första gången på många år som vi åker i maj månad och jag förstår av de rapporter jag läst här på forumet att det varit en kall månad hittills. Ja, visst vamt på dagtid men kallt på kvällarna.
Vi brukar normalt åka i juli/augusti och är vana att packa för det.

Tacksam för råd av er som brukar åka nu i början av säsongen om hur vi skall packa! Dvs hur brukar ni packa för kvällarna? Behövs varm jacka, stumpor mm.
Jättetacksam för alla tips!
Ser att väderprognosen ser bra ut med undantag för torsdag i veckan som kommer.

Kicki
När vi var på Tinos i slutet av april var det rejält kallt i vinden och det gick inte att sitta ute på kvällarna. Nu är det ju flera veckor längre fram, men jag tror att det är kallare än vanligt överallt i Grekland nu, så långa byxor och en tröja till kvällen är nog bra att ha, eller en vindjacka om det blåser. Förhoppningsvis ska ni inte behöva det på dagarna men hellre en jacka för mycket. Åk i jacka och tröja så behöver ni inte belasta resväskan med dessa plagg. Det kan nog skilja rätt många grader mellan dag och kväll när solen går ner. Jag såg just ikväll på vädret att det var ostadigt med lågtryck över Grekland men det blåser nog förbi fort! Förhoppningsvis får ni soligt och varmt. Det är UNDERBART VACKERT i Kykladerna nu med massor av blommor.

Ha en fin resa

Lissi
Svara med citat
Gammal 2011-05-15, 21:44
Monica C Monica C är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Oavsett vilken tid vi åker om det är varmt eller ej så packar jag alltid med myssockar och en tunn fleece.Golven är ju rättså så kalla och efter en dag i solen blir man ju lätt lite "frussen"på kvällen.Skönt att gosa in sig inått varmt då.
Monica
Svara med citat
Gammal 2011-05-15, 21:48
kize kize är inte uppkopplad

Tack för råd Lissi! Vi ser verkligen fram emot vår resa och att få se vårt älskade Naxos i vår/försommarskrud.
Det blir tröja o jacka på så som du skriver, kanske ett par stumpor också för säkerhets skull.

Kicki
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:08.