![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej alla Kretavänner.
Jag har flera bekanta som undrar om det finns bra fiske på Kreta. Är det någon som har erfarenhet av havsfiske på Kreta. Någon som har kontakter till Fiskare som tar ut kunder på fiske. Jag har bott här nu i snart 9 år utan att varit på fiske så nu är det dax. Tacksam för alla tips. Olle |
|
||||
|
||||
![]()
Var en tur till sydkusten i Agia Galini och såg denna båt i hamnen.
Det står fisketurer på skylten. Är det någon som har provat detta?? Olle från ett sommarvarmt Kreta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Träffade för något år sedan ett gäng danska sportfiskare, som hade varit ute testat lyckan i vattnen runt Panormo mellan Retymnon och Heraklion. Just i Panormo fanns det båt med "kapten" att hyra.
Själv har det mest blivit utanför Chania och Nea Chora. Vi har en vän som har båt i NC. Annars är det mest snorkling och "spearfishing" som gäller, det är enklare, man kan ju fiska lite var som helst. Jag skulle nog kolla i de små hamnarna och prata med "gubbarna" så går det säkert att ordna en bra fisketur. Kretensarna tycker fiske är kul och kan de tjäna en extra hacka så brukar de inte tacka nej. Lycka till! lars Kriti stin kardia mou |
![]() |
|
|