|
||||
|
||||
Labito - Pythagorion
Kommer (troligen) boka en resa till Samos i slutet av sommaren och då sannolikt hotellet Labito i Pythagorion. Har hört att det inte finns kylskåp på rummen, men att det går att ordna på plats (eller att man ringer/mailar innan). De flesta här på forumet verkar ha varit nöjda, men kollar man nätet i övrigt är det ganska nedslående kommentarer: lyhört, balkonger mot "skrotig" innergård, bullrande AC-aggregat på nätterna, ofräscha rum, dålig frukostbuffé m.m...
Skulle gärna höra kommentarer från de som varit där de senaste åren, mycket kan ha hänt sedan 90-talet... |
|
|||
|
|||
Sv: Labito - Pythagorion
Jag bodde på Labito för 2 år sedan. Mitt pyttelilla enkelrum låg precis vid trappan-det var väldigt lyhört!! Standarden var för övrigt vad man kan förvänta sig. Hotellet består av 2 hus, jag bodde i det utan reception och hade balkong mot gatan. Frukosten var helt ok även om kaffet var lite svagt
Jag hyrde ett kylskåp men förstod av damen i receptionen att det bara fanns det enda! Jag ska åka till Samos om 2 1/2 vecka igen men har bokat ett annat hotell. Labitos läge med närhet till vatten och tavernor är ju mycket bra men det finns fler andra med lika bra läge. |
|
|||
|
|||
Vi hade övernattning 2 nätter på LaBito i oktober förra året på väg hem från Samos och vi gillade INTE stället! Vi åkte med Fritidsresor så vi hade inget val. Små rum (i en läskig rosa färg) Pytteliten balkong och helt utan charm i vårt tycke. Vi bodde där sista öppna dagarna så det var inte mycket folk utan endast transfer för olika charterresande. Vi skulle aldrig bo där annars...Hellre t ex Panorama med utsikt över byn....Nu bodde vi precis nere vid gatan.
Lissi |
|
|||
|
|||
Citat:
Smultron |
|
||||
|
||||
Då vi både har spädbarn, sittvagn och en äldre som knappt kan gå i trappor ställer vi ganska höga krav på hotellets läge och "handikappanpassning", backar och "strax utanför byn" går bort. Dessutom får det ju inte vara för dyrt... Utsikten spelar mindre roll, vi är inte så mycket på rummet under semestern.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Med spädbarn och en en äldre som inte kan gå i trappor låter inte Pythagorion som det bästa stället att semestra på faktiskt. Lissi |
|
||||
|
||||
OK, tackar för svaren och försöker leta efter alternativa hotell... Återkommer i annan tråd!
|
|
|||
|
|||
Lissi! Hade lyckats förtränga färgen-även mitt rum var rosa-allt var rosa. för hemskt för att minnas.
|
|
|