![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Rubriken skall helst uttalas med lätt Östgötsk dialekt...
![]() Jag har ju flera gånger, i flera trådar, sagt att jag skulle avstå Grekland i år... Av olika anledningar. Men så här blev det... ![]() ![]() Igår, torsdag, vid tidig eftermiddag satt jag och pratade med en god vän som bor en bit uppåt landet. Under tiden satt denne och surfade på Grekland eftersom Greklandsresan är nära förestående... Telefonen glödde lite lätt om man säger så! ![]() Så helt plötsligt säger vännen: Men kolla! Här är en t o r resa från Sturup till Rhodos för 595:- på Söndag... Jaha, svarade jag väl ungefär... För jag hade ju bestämt att jag inte skulle ner i år! Dessutom dök den resan upp av rent misstag!!! ![]() En minut senare vaknade jag och bagärde att backa bandet. Jag insåg möjligheterna. The rest is history... ![]() ![]() Och det var väl ett av de största misstagen den vännen gjort! ![]() ![]() Två timmar senare... Då hade jag biljetten i min hand. Katterna var bokade på Panget. Skjuts till Panget med Pischarna på Lördag, och med mig till Sturup på Söndag var fixad. (Jag bor 12 min med bil från Sturup... ![]() Ett 3 stjärnigt hotell, Esperia, på Rhodos för en natt, jag landar sent och måste ta Sea Star kl 09 nästa morgon, var bokat för 21 € inkl frukost!!!!!! De är tydligen nya på Booking så de säljer ut rummen hur billigt som helst just nu för att få bra recensioner. De hade fler lediga rum så de ville väl dessutom hyra ut. Men 21 €!!!! Ok, det är lågsäsong... Tvivlar ni? Kolla enkelrum på Esperia på Rhodos natten mellan 22 och 23:e Maj! Via Booking.... Men Booking fixar verkligen de lägsta priserna. Just nu... Jag kommer aldrig att bo så bra och billigt i Grekland igen...! Och de fixade ett suveränt boende åt mig i Glyfada i höstas. Och eftersom jag landar mitt i natten när jag kommer hem är även Svedala Taxi förvarnade om att jag behöver en bil när jag landar... Det är inlagt i deras beställningsdator... ![]() ![]() Jag tror jag täckt allt utom boendet på Tilos. Men det tror nog jag löser sig när jag väl är där... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Så varför åker jag nu igen då? Jag har ju skällt som en bandhund på Grekerna och deras ekonomi osv under rätt lång tid. Med rätta! Men förstå att jag fortfarande älskar Grekland och Grekerna. Trots deras fel och brister... Det är komplicerat... Och som jag sade i en annan tråd. Det här blir semester från politiken på Tinos... Jag var på Tilos tre gånger i början av 2000-talet och jag har alltid längtat tillbaka. Det är en underbar ö! Bara Annas Rooms gör att man längtar tillbaka! Utsikten därifrån... Nu lär jag nog tyvärr inte ha råd att bo där som ensamresenär, men det finns många ställen att bo på... Priset för biljetten är ju en annan sak. Hur lätt är det att hitta en t o r till Rhodos för 595:-? Jag har kollat lite då och då efter billiga biljetter till Rhodos just för att kunna åka vidare till Tilos (och gärna Nisyros) men det finns ju inga "bara flygstol" till vettiga priser dit längre. Så detta är ju ett fynd! (Det finns ett alternativ som jag måste avstå pga katterna för att det tar för lång tid. Dels för att jag inte vill lämna dem på Panget för länge, dels för att Panget kostar rätt mycket... Men man kan flyga till Athen och tex ta Diagoras som går från Pireus till Rhodos och som går inom både både Nisyros och Tilos. Men det tar som sagt tid.... Och så ska man tillbaka igen...) Kontentan av det väsentliga: Detta blir troligtvis mitt sista besök på Tilos. Med tanke på hur det byggs ut där, med höjda priser osv, och hur svårt det är att hitta billiga biljetter till Rhodos. Tyvärr. Men jag kommer att njuta av varje sekund när jag är där nu! ![]() Men visst är livet lite märkligt. När jag vaknade i Torsdags hade jag inte en tanke på att åka till Grekland i år. Jag hade ju tagit avstånd från det! Och verkligen menat det! Men så helt plötsligt ska jag ändå flyga dit på Söndag... ![]() ![]() Peter |
|
||||
|
||||
![]()
Vilket pris !!!! Jag var med dig hela vägen medan jag läste ditt inlägg
![]() Esperia har jag bott på men senast var det 1978,så det kan ju ha ändrats en del.Fast du ska ju bara bo där en natt och för 21 euro kan det ju kvitta hur det är, bara du får en säng.Ligger ju på gångavstånd om nu båten går inne i stan och inte från stora hamnen. 595 har jag också åkt för,MEn det var 1973 ,så det räknas väl inte i detta sammanhang !!! Ha det så jättebra !!!! |
|
||||
|
||||
![]()
Grattis till ett bra pris Peter och hoppas du får en fin resa. Jag tycker inte det är konstigt att du åker till Grekland. Klart man får vara både kritisk mot det som är negativt och ändå resa till och tycka om ett land. En överdrivet romantiserad syn på landet skulle verka väl naiv.
Många kommer nog att fynda resor nu när arrangörerna rear ut sina resor till Kreta och Rhodos. Ett tag lät det ju som bokningsläget var så bra men helt plötsligt har de massor av billiga resor över. Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Prima läge för dig Peter att snacka ekonomi med folk på plats!
|
|
|||
|
|||
![]()
Ha det jättebra! VILKET PRIS!!! Koppla av nu från vardag och politik
![]() Lissi - bara lite avundsjuk ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Men Peter då,,,,
Minns du för ett antal år sedan. Du skickade ett sms till oss, som då var på Tilos. "Havet framför mig, vägen emellan och baren till höger. Jag vill också sitta E på Tilos!" Du kommer säkert att tracka oss som har en vecka kvar till Kreta. Och vi kommer säkert att få track från vännen du har norrut. Men Arne och jag kommer att tåla det. ![]() Birgitta. |
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
![]() ![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Citat:
Det är mycket möjligt att det kommer en bild med en öl i förgrunden och havet i bakgrunden. Tämligen fantasilöst men ack så effektivt och retsamt för de som sitta hemma och tråna... ![]() Citat:
Det är liksom det som är problemet... Tracket funger inte lika bra när den eller de man försöker driva till vansinne själva snart skall åka... ![]() ![]() Ha en god resa själva. Och Dagboken kommer att följas med i närmaste maniskt intresse... ![]() ![]() Citat:
![]() Nu ska jag strax börja packa. Och Pischarna är på Panget så jag riskerar inte att någon av dem smyger sig ner i resväskan... Den är nämligen väldigt intressant för nyfikna små Katter... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Peter Senast redigerad av Peter den 2011-05-21 klockan 18:27. Anledning: Tillägg |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Jo visst åker jag igen till Grekland om 119 dagar och om 215 dagar och innan dess till Lissabon om 31 dagar, men jag är lika avis ändå ![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Men Peter igen, "semester från politiken" ?
Ingen kommer undan politiken, för att man är servil och snäll. Inte ger man fan i politiken!!! fast man är trött varenda kväll?? Marie Bergman Nog kommer du även att tycka till på Tilos? Birgitta |
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() Men först och främst ska jag bara ta det lugnt och njuta... ![]() Peter |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Grattis Peter! Jag kan rekomendera hotell Irinoula som ligger en minut från strandvägen - närmast bakom.
Hälsningar: en sjöborre med mycket is i magen ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Studios Savvena ligger fint utmed hamnpromenaden! Jättetrevligt ägarpar och fina rum! Ha det så jättebra på fina Tilos!
|
|
|||
|
|||
![]()
Tar mig friheten att meddela att Peter har det SUPERBRA på Tilos!
![]() 2 glada sms har jag fått idag från honom och han njuter i fulla drag och äter och dricker gott ![]() ![]() Det unnar vi honom av hela hjärtat! Lissi |
|
|||||
|
|||||
![]()
Jamen hur fort kan en vecka gå då!?
![]() ![]() Och hur fel kan även jag ha då...? Jag ska tillbaka. På ett eller annat sätt... Och jag ska tillbaka snart! Som jag skrev till Lissi: Jag hade det nästan straffbart härligt... Jag har dessutom 8 - 10 katter att mata där. Långnos, Gamle, Tjocksvans, Halvsvans, Fläckis, Vite, Halte, O-kopia, V-kopia (kopior av mina katter), Röd 1, Röd 2.... och några till. Jag tömde nästa Marinas Super-Market på kattmat den veckan... ![]() Om jag hinner ska jag för en gångs skull skriva ihop något om min resa. Jag brukar ju inte göra det. Men då blir det en kombination av reseberättelse och reklambroschyr för Tilos... ![]() ![]() Citat:
Citat:
Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Citat:
Citat:
Och hoppas du Borren hittade en resa som passade... ![]() ![]() Ni som varit på Tilos vet precis hur gott jag haft det. Ni som inte varit där... Eat your heart out. Ni vet inte vad ni missar... ![]() ![]() Peter |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Peter
Det låter verkligen som du har haft det skönt. Såååå du hamnade på Annas i alla fall. Där skall vi också bo när vi åker. Det är ett riktigt kanonboende tycker jag. Vi har bott där en gång förut och den utsikten ligger kvar i själen. Första gången vi var på Tilos bodde vi på något som vi kallade uncle George. Giorgos någonting. Det skall bli väldigt spännande att få höra mer om din resa och då gärna INNAN vi åker 20/6 hahahahah. Åse PS skulle bra gärna vilja veta vad du och Maik pratade om egentligen. Ds |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Lissi känner mig rätt...
![]() ![]() ![]() ![]() Men Lissi. Vad menar du egentligen? Vad har du för intryck av mig...? ![]() ![]() Åse. Vi får se när inspirationen infinner sig... ![]() Peter |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
![]() |
|
|