Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-06-03, 18:13
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Final i vattenpolo

...här skulle vi behöva en sportkunnig person...men jag vet nu oerhört mycket mer om vattenpolo än jag visste två timmar sen, efter att ha sett två semifinaler , med pedagogiska reportrar. På TV. (ET 1)

I vår fina utomhusbassäng med olympiska mått har precis utkämpats två intensiva strider. Panionios vann över Chios och Olympiakos över Panathinaikos. I morgon eftermiddag spelas finalen, även den ska direktsändas av ET 1 , den ska jag absolut se.

Det var nämligen mycket att titta på även för en antisportfåne som jag.

1. Oerhört vältränade, kraftiga karlar... Med löjliga babymössor som drog ner intrycket lite, men man blir van. . Man fick lust att vissla efter dem, då fattar ni vilka praktexemplar. Synd bara att dom höll sig under vattnet mest hela tiden.

2. Trevlig publik. Det har varit så mycket bråk här i landet på olika sportarenor, riktigt olustiga saker. Desto trevligare att se och höra entusiastiska supporters . Hoppas bara inte det blir bråk på stan nu ikväll, det är kraftig polisbevakning för att stävja sånt innan det uppstår.

3 .Spännande matcher som man inte blev less på, fyra x åtta minuter och korta pauser, reportrar som förklarade vad som hände för mig okunniga tant, många mål.

4. Beröm till Kalymnos för bra arrangemang och fin bassäng. Jag blev så stolt som om jag fixat detta personligen.- I allafall känner jag en handfull personer som jobbat med det här...

Det kommer nog att bli livligt i morgon också .

Hur många mål det blev? Inte kommer jag ihåg sånt. Hade fullt sjå med att beundra praktexemplaren.
Svara med citat
Gammal 2011-06-03, 18:38
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Final i vattenpolo

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Hur många mål det blev? Inte kommer jag ihåg sånt. Hade fullt sjå med att beundra praktexemplaren.
Haha, det är helt rätt inställning till sport!

Karin
som tillbringade sin ungdoms helger vid brottarmattan...
Svara med citat
Gammal 2011-06-03, 18:49
Monica C Monica C är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Håller helt med helt rätt inställning till sport,vila ögonen på det som är viktigt alltså praktexemplaren
Monica
Svara med citat
Gammal 2011-06-04, 16:49
Monica Ps avatar

Så där ja. Olympiakos vann. Festligt värre på läktarna. Nästa gång ska jag masa mig ur soffan och vara med och heja och skrika!
Svara med citat
Gammal 2011-06-04, 19:34
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005

Jaha. Nu kommer Monica P:s (Och C:s...) sanna natur fram.... Det är allltså ögongodis som gäller... Fnys... Vad har hänt med kraven på inre kvalitéer då? Adonis är ett Hotell i Athen...

Jag hotade med att anmäla min förre arbetsgivare för sexuella trakasserier. Jag blev nämligen inte utsatt för några... Och någon rättvisa måste det finnas!

Mutter...

Peter
Svara med citat
Gammal 2011-06-04, 22:00
Monica Ps avatar

Ja, du Peter, orättvist är väl ordet...

Vad gäller min sanna natur ...
Jag har periodvis i livet varit mer politiskt korrekt och sympatiserat med det feministiska synsättet , om också mest för mig själv.

Man blir lite avskavd med åren, åsikter rundas av, ideal bleknar, ideologier känns mindre viktiga.

Ögongodis är ju precis vad det är: inget man verkligen behöver, vill ha eller kan få...
Inre kvalitéer är förstås viktigare. Hur skulle världen se ut om bara dom snygga, starka, friska, rika, intelligenta, driftiga, vältaliga skulle räknas?

Så trösta dig Peter.

Men man kan väl inte finna något trevligare att titta på än friska och välväxta unga personer ?
Svara med citat
Gammal 2011-06-05, 01:51
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Du är så härlig Monica!
Att avslöja lite av de innersta tankarna behöver ju inte betyda mer än det som är #avslöjat#. Tack för att du delar med dig.
Själv skall jag o min man till bl.a. Kalymnos i augusti/september, kanske vi ses på något fik!?
Tack för info om Båtar till Astypalea.
Svara med citat
Gammal 2011-06-05, 08:28
Monica Ps avatar

KR, alla har vi en fasad vi visar och en annan som vi ser själva, från insidan ,så att säga.
Jag skickar mitt mobilnr i PM, ring mig för en fikaträff när ni finns i närheten!
Svara med citat
Gammal 2011-06-05, 09:32
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Ögongodis är aldrig fel för oss gamlingar heller

Riitta
Svara med citat
Gammal 2011-06-05, 12:28
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Tack Monica!
Jag har skickat ett svar på meddelandet. Hoppas jag gjort rätt.
//
KR
Svara med citat
Gammal 2011-06-05, 20:16
Monica C Monica C är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Ögongodis är aldrig fel för oss gamlingar heller

Riitta
Håller helt med i detta Riitta
Monica
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:19.