![]() |
|
|||
|
|||
![]()
I oktober ska vi åka till Kalymnos. Förmodligen följande datum 8 okt-20okt.
Någon som kan svara på hur färjerna går då. Vi kommer till Kos på kvällen runt 18 tiden. Flyget hem går sedan vid 9.30. Är det möjilgt att lösa en sådan flight, går båtarna? Mvh Marcus |
|
||||
|
||||
![]()
Om ni kommer redan så tidigt blir det inga som helst problem. Det enda som kan krångla till det är om det blir storm. Samma gäller för hemresan.
Vilket bolag flyger ni med? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag är också intresserad av att veta hur ni kommer till Kalymnos den tiden på året! Är det en "krånglig" resa och vad är prisläget? /Eva |
|
|||
|
|||
![]()
priset verkar ligga runt 4500kr tur o retur från gbg.
vart hittar jag en tidtabell för båtarna från kos till kalymnos? |
|
||||
|
||||
![]()
Den kan jag skaffa fram åt dig, frågan är om den gäller i oktober med, det är ju eftersäsong. Kollar i morgon.
|
|
|||
|
|||
![]()
Strålande!
|
|
|||
|
|||
![]()
Någon som kan rekomendera boende i Myrties, Massouri, Armeos?
Är inte intresserad av hotell. Vi behöver kök /pentry för att kunna laga egen mat. |
|
||||
|
||||
![]()
Kan inte rekommendera något särskilt men ska frång Birgit på Climbers Nest, hon vet nog något bra som fortfarande är öppet i oktober. Det är ju då klättrarna kommer igen, och numera finns det öppna ställen året runt-så var det inte tidigare.
Jag ska kolla och skickar till dig ett PM när jag har något att rapportera. |
|
|||
|
|||
![]()
Jag kan varmt rekommendera Avra Studio i Myrties och jag tror att de har öppet i oktober.
Margaretha |
|
||||
|
||||
![]()
Här är båttiderna som gäller nu. Hur det ser ut i oktober kan man nog inte säga redan idag.
Kalymnos Star kör fler turer nu , den mindre Kalymnos Dolphin har dragits tillbaka. Man satsar på ännu en sprillas ny Kalymnos Star , men det dröjer innan den är klar. Från Kalymnos Från Mastichari Alla dar utom fredag 5.30 7.30 8.00 11.00 12.00 via Pserimos 16.20 17.00 18.30 via Pserimos 20.50 22.00 Fredagar 5.30 7.30 9.30 11.00 12.00 12.30 14.00 16.20 17.00 18.30 via Pserimos 20.15 24.00 Den sena båten inväntar de sena flygen vissa dagar, kolla med er researrangör. ANEM-bilfärjorna Alla dar utom söndag: Från Kalymnos Från Mastichari 7.00 ´ 9.30 13.00 14.00 16.00 17.00 Söndagar 7.00 9.00 16.00 17.00 |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Netwolf |
![]() |
|
|