Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-06-09, 22:55
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009
Standard Sista minutenresor!!

Hej alla glada!
Jag sitter och kollar resor för skojs skull och har tittat lite extra på sistaminutenresor. Vi har aldrig bokat tätt inpå avresa men det är ju otroligt billigt! Flyg till Kreta, Skiathos mm från 500:- och uppåt! Synd att man inte kan åka nu. Vi brukar annars åka söderöver i mitten av juni månad. Brukar det se ut så här? Då ska i alla fall inte jag boka fler charterresor framöver utan ha lite is i magen!! Hade varit kul att höra vad ni har för erfarenheter av att boka sent!
Svara med citat
Gammal 2011-06-10, 08:06
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Sista minutenresor!!

Citat:
Ursprungligen postat av Eva64 Visa inlägg
Vi har aldrig bokat tätt inpå avresa men det är ju otroligt billigt! Flyg till Kreta, Skiathos mm från 500:- och uppåt! ........ Brukar det se ut så här? ................. Hade varit kul att höra vad ni har för erfarenheter av att boka sent!

Det beror på hur mycket resebolagen har kvar att sälja ut samt vad som sägs i väderprognosen här hemma.
Har du inga krav eller önskemål om att bo på just DET hotellet, eller om ni inte är många som reser tillsammans så ser inte jag någon anledning till att boka tidigt.

// Helén
Svara med citat
Gammal 2011-06-10, 13:44
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Jag har också kollat lite och upptäckt att det nu finns väldigt billiga resor. Det beror säkert på att vi har ungefär samma temperatur hemma i Sverige som i Grekland. Dessutom en behagligare värme. Då finns det egentligen ingen anledning att jaga resor för att enbart få lite extravärme. Då är det för att byta miljö ett tag. Svensk miljö bytes mot grekisk trevlig miljö ...
Svara med citat
Gammal 2011-06-10, 17:51
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Jag skulle gärna byta mina just nu 17grader mot något varmare, men får förlita mig på vädergudarna istället
// Helén
Svara med citat
Gammal 2011-06-10, 21:03
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Här har vi mycket varmt. Lär bli en tropisk natt så jag är glad över att bo i ett relativt nytt hus där det aldrig blir riktigt hett inomhus. När jag kom från jobbet i em var det drygt 30 grader och det ska bli strålande sol imorgon. Grekland lockar inte alls just nu.

Eva
Svara med citat
Gammal 2011-06-11, 00:41
nikki73 nikki73 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Skillnaden på värmen hemma och i Grekland är ju att där sköter man inte markservicen själv, man behöver inte planera middagar, laga middagar, diska, städa, bädda. Sen är det nästan aldrig lika varmt här i Sverige på kvällar och nätter som det är utomlands. Värmen är inte heller lika stabil! Här var det jättevarmt i början på veckan och jag tänkte ska vi verkligen åka till Grekland, jag vill till Nordpolen! Nästa dag var värmen borta och temperaturen hade sjunkit 10 grader!!!!!
Svara med citat
Gammal 2011-06-11, 00:43
nikki73 nikki73 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Jag funderar också på att prova åka på en resteresa någon gång framöver. Skulle kunna få en en resa för runt 10.000 kr för vår familj för en vecka vilket känns helt okej!
Svara med citat
Gammal 2011-06-11, 10:44
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av nikki73 Visa inlägg
Sen är det nästan aldrig lika varmt här i Sverige på kvällar och nätter som det är utomlands. Värmen är inte heller lika stabil! Här var det jättevarmt i början på veckan och jag tänkte ska vi verkligen åka till Grekland, jag vill till Nordpolen! Nästa dag var värmen borta och temperaturen hade sjunkit 10 grader!!!!!
Det är just det jag tycker är tjusningen med vårt klimat. Variationen och förändringarna kommer snabbt ibland. Har suttit och njutit av en lång frukost på balkongen men när solen kom var det bara att fly in. Nu ska jag ut och njuta av värmen ute i naturen. En tropisk natt fick vi inte då temperaturen sjönk till 19 grader en stund under natten men nu är det 30 minst.

Klart ni ska boka om ni vill resa till Grekland nu och får så bra pris för en hel familj.

Eva
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:42.