|
|||
|
|||
Vart ska man åka i sommar?
Sitter här i höstrusket och börjar lite att titta på nästa års resa till Grekland. De öar jag varit på är Lefkas (1ggr), Kreta (4 ggr) och Karpathos (1 ggr). Finns ju en mängd fler öar, hehe, men vad sjutton ska man välja? Vi vill åka i mitten av maj, vi gillar sol och fina stränder. Lite kultur kan vara på plats någon dag. Men mest vill vi ha en mysig atmosfär, god mat och sol och bad.
Karpathos var kanon förra året. Maten där var underbar, aldrig ett dåligt ställe. Hur ska man kunna slå det? Kom med tips. Vi är 27 resp 29 år och barnlösa. |
|
|||
|
|||
Sv: Vart ska man åka i sommar?
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Där verkar det finnas det ni söker. |
|
||||
|
||||
Amorgos eller Syros.
Eva |
|
|||
|
|||
Varför inte en kombinationsresa 1 vecka Skopelos o 1 vecka Skiathos ,helt perfekt tycker jag iallafall .För då får man lite av varje, lugnare o mer grekiskt på Skopelos o mer liv o hålligång på Skiathos.Båda öarna är mkt vackra o gröna. Har varit där flera gånger o fler lär det bli .Mvh FRANK
|
|
||||
|
||||
Citat:
Milos är en annan spännande ö. Fantastiska stränder och en båtrundtur som är helt otrolig!!! |
|
||||
|
||||
Till Sifnos såklart!
SIFNS, THE BEST ISLAND? |
|
|||
|
|||
Än så länge bara varit i Grekland en gång faktiskt för några år sen men ska dit igen i sommar med hela familjen. LÄÄÄNGTAR!!! Förra gången var vi på Samos, Lipsi och Patmos och det är tre öar att å det varmaste rekommendera, i synnerhet lilla Lipsi för den totala mysigheten!
|
|
|||
|
|||
Varför inte pröva på södra Peloponessos och Messinias med småstäder som bla Pylos,Methoni,Koroni.Den sörre staden Kalamata.Det finns mycket kultur och väldigt fina stränder.God mat överallt.Tänk dig att ligga på stranden och se de snöklädda Tagos-bergen i maj.Det är lite krångligt att ta sig dit men helt klart värt besväret!
|
|
|||
|
|||
Skopelos ligger på min önska-till-lista men Skiathos har jag varit på 4 gånger så jag rekommenderar Skiathos med glädje. Den har allt som jag vill ha av en toppensemester.
God mat , bra bad, mysig stad med mycket gränder och uteliv om man vill ha det och det är lite "stil" på folket som är där tycker jag.... Åk till Skiathos och ni kommer inte att ångra er ! |
|
|||
|
|||
Mina alternativ är Skopelos-Alonnissos-och så några dagar på Skiathos när ni är utvilade efter de andra öarna...(Skiathos har jag bara varit en dag på men ångrar det efter allt positivt jag läst)
Alternativ 2 är flyg till Samos för vidare transport till Patmos! Vila där och varva ner och besök även Lipsi några dagar. Avsluta semestern i Pythagorion på Samos! Eller Rundtur på Peloponnessos! Gå in på forumet Fastlandet och läs och se vackra bilder! Lissi- som har provat alla alternativen! |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Jag är ofta på skiathos och skopelos och rekomenderar de två öarna.Tror inte att du vill åka till nån annan ö efter de här öarna.En vecka på varje ö är hur bra som helst.
mass som aldrig får nog av Skiathos/Skopelos och Grekland för övrigt |
|
||||
|
||||
Hänger med i Skopelos-kören! Det är en jättemysig ö, med en vykortsvacker stadskärna (mindre stad, eller kanske hellre by) och självklart bor ni på Hotel Denise - uuuuunderbar utsikt över havet, husen, bergen...! Motionen får ni på köpet och ska man kämpa i trappor så ska det ju vara i grekiska trappor, eller hur!
Om du letar på nätet så har hotellet en hemsida. |
|
|