|
||||
|
||||
Sv: Gåte 333
Men då är det Hellebæk. Känner så väl igen huset.
|
|
||||
|
||||
Nei, Marianne, det er ikke Hellebæk heller
- jeg tror jeg gir en ledetråd, den er nok ikke nyttig for andre enn deg. Men om ingen andre har vært på dette lille idylliske stedet, er nok gåten ellers f o r vanskelig Ledetrådsordet er : Rabarbrakompott |
|
||||
|
||||
Just innan jag läste ordet "rabarberkompott" så kom jag på var det är, just ett av många små idylliska ställen som finns över hela Nordsjälland: Kikhavn mellan Hundested och Melby. Tyvärr, tyvärr så existerar inte längre den charmerande restaurangen/cafeen, där vi fick rabarberkompott och annat gott.
Nej, det är kanske inte så många på Kalimera som har varit i lilla, lilla Kikhavn, men många söta hus finns ju överallt, både Sletten Havn och Hellebæk rekommenderas också för besök, om man är på de kanterna. I Hellebæk finns en trevlig liten kvarn, Hammermølle, där det är trevligt att äta lunch eller dricka kaffe. |
|
|||
|
|||
Då får jag glädja mig åt att jag var först på landet i allafall
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
- for du var først både på riktig land, og øy Jeg tok dette bildet først og fremst fordi jeg syntes det var så GRESK |
|
||||
|
||||
Citat:
- jeg gleder meg over alle f i n e små idyller jeg har fått se på Nord Sjælland, TAKK |
|
||||
|
||||
Mitt svar kom För sent och var fel! (Editerat)
Mats |
|
|