|
|||
|
|||
Adonis och Kata Stalos?
Hej,
Hade ursprungligen bokat boende i Kalamaki, men efter tips härifrån har vi nu bokat om till Kata Stalos och lägenheter Adonis med Airtours. Boendet är kanske inte det allra barnvänligaste i längden eftersom det är så litet, men betyget från tidigare Airtours resenärer är väldigt högt och det ligger dessutom direkt på stranden. Någon som har erfarenhet av hotellet? Gärna med barn? Hur små är enrumslägenheterna? Hur stort är Kata Stalos? Finns det uttagsautomater och en del restauranger att välja mellan eller bör vi ta oss in till Chania? NU är iaf semester bokad och det känns SÅ bra! Fast jag tror ju inte att Kreta kan mäta sig med Kefalonia där vi var förra året.... |
|
||||
|
||||
Sv: Adonis och Kata Stalos?
Hej!
Jag tycker du har gjort helt rätt i att välja Kato Stalos framför Kalamaki. Jag har bott i Kato stalos men inte det hotell du har bokat. Kan iaf säga att det finns gott om barnvänliga restauranger. Jag såg faktiskt inte någon uttagsautomat, men det är nära att gå till Platanias och där finns det definitivt. Kato stalos är bara en vägsträcka längst stranden, inte så stort, men inte så litet heller... sen ligger den gamla delen liten bit upp mot bergen, en kort promenad. I mitt tycke var Kato stalos den idealiska platsen att bo på, bättre strand än Platanias, lugnare men ändå promenadavstånd. Bussförbindelser till Chania funkade suveränt. Jag har förälskat mig i Kreta, men tvärtemot dig ska vi i år till Kefalonia, och jag är lite smått orolig om vi ska gilla det lika mycket! /Suss |
|
||||
|
||||
Det finns en uttagsautomat vid huvudvägen strax bredvid Taverna Oassis.
Gunilla |
|
||||
|
||||
Kato Stalos.. MYCKET BARNVÄNLIGT. Bättre strand kan man knappast inte ha. Lugnt och bra med restauranger. Smidigt att hoppa på bussen in till Chania om man önskar lite mer utbud och shopping.
|
|
||||
|
||||
Har inte upplevt detta boende men det var alt 2 när jag kikade på resor. Efter att jag låtit mina ungdomar vara delaktiga i beslutet blev det ett annat ställe. Men jag tycker det ser kanon ut o läget verkar vara perfekt. Kato Stalos tycker jag verkar bra med närhet till både Platanias o Chania.
Skriv gärna en rad hur Ni upplevde vistelsen. Alltid välkommet med recensioner! Melinda - som just planerar resa 2 till Kreta detta år. |
|
|||
|
|||
Hej!
Bankomat finns i Kato Stalos alldeles bredvid Svenska Kaffestugan efter en minigolfbana. Passa på att äta också på rest. Kato Stalos Mare. God mat o bra priser. Ligger precis nere vid havet, går att äta både ute o inne. Tittade på Air Tours nu och såg att detta hotell gick vi förbi några gånger. Ser fint ut utifrån gatan och även ifrån havet. Finns massor av Rest. efter huvudgatan in mot Agia Marina. Restauranter, Biluthyrningar och Supermarkret hela vägen. Däremot så stämmer inte alltid priserna på matsedlarna, en del lägger på 23% när notan kommer. På vissa Rest så har de bakat in priset, så där stämmer det. Egentligen så skall det stå på matsedlarna o de räknar in skatten eller ej. Vi var många som störde oss på detta, eftersom notan kunde bli dyrare än vad vi trodde. Senast redigerad av rufsrufs den 2011-06-05 klockan 12:13. |
|
|||
|
|||
Vi bodde på detta hotell och är supernöjda! Bankomat finns precis mittemot hotellet (en stor silverfärgad låda)
Fint hotell, rent och barnvänligt samt en strand som är fantastiskt. Bra val!! |
|
|