|
||||
|
||||
Astrea Platanias
nån som testat Rest. Astrea på toppen?
|
|
|||
|
|||
Sv: Astrea Platanias
Ja, men det var ca 6 år sedan. Då var det toppen, bra mat och trevlig personal. Jag har hört lite konstigheter om stället efter det...
|
|
||||
|
||||
vadå konstigheter?
|
|
||||
|
||||
Hej. Vi brukar äta ett par gånger på Astrea varje år och maten är mycket god. Min man väljer gärna Lamm Kleftiko där. Utsikten är fin och personalen trevlig. Dom har ofta dansare där som underhållning och vissa kvällar drar tempot iväg och hela restaurangen festar loss. Prova gärna Vigli som ligger längst upp på toppen den tavernan är väl värd att ätas på.
Myssa.... |
|
|||
|
|||
Jag läste något om att serveringspersonalen hade raggat på unga tjejer, bjudit på drinkar och inte varit "helt korrekta" men kommer inte ihåg var jag läste det. De kan ju ha bytt personal efter det.
|
|
||||
|
||||
Vilket ställe har inte killar i personalen som raggar och flörtar med tjejerna Inte på mig men min dotter brukade vara rätt så utsatt när hon var yngre. Nu har hon fått skinn på näsan och kan avvisa icke öskvärt flörtande själv utan sin mors inblandning. Hoppas det inte var drogspetsade drinkar Gita hört om? Det händer ju på en del ställen tyvärr och är fruktansvärt hemskt.
Myssa... |
|
|||
|
|||
Vi var på Kreta i maj i år. Av en slump hamnade vi på Astrea.
Vi tyckte det var ett toppenställe alla var jättetrevliga. Vi blev också bjudna både på efterrätt och vin. Vi är ett gift par på 54 och 58 år så det var nog inga skumma avsikter med det. Vi åker tillbaka i juli och då blir det besök på Astrea |
|
|||
|
|||
Det låter bra att det är trevligt på Astrea, jag har också goda minnen därifrån. Kommer alltid ihåg välkomnandet - med en ouzo - när vi stönande kom fram i backen... och grillade stora räkor med olivolja och citron
Det var inte spetsade drinkar utan påverkad personal och drinkar till unga tjejer, men det kan ju vara en olycka i arbetet och kanske bara elaka rykten? Jag tycker att det är värt att testa för den som är sugen! Utsikten är enorm! |
|
|||
|
|||
Astrea har en finfin utsikt men det är synd att de inte har något annat än vin på flaska. Det blir så dyrt.
Hälsningar H |
|
||||
|
||||
Citat:
Betr vinet så dricker jag hellre vin från flaska som oftast smakar mycket bättre än det vinägerliknande som ofta serveras som husets. Nu pratar jag rött vin, det vita brukar alltid falla mig i smaken. |
|
||||
|
||||
Citat:
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||