Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-06-23, 12:07
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Riktig sommar nu

Det är varmt, riktigt skönt nu. I mitt arbetsrum är det 29 grader, två fönster öppna, nordläge, vind som böljar i gardinerna. Alldeles lagom.

I går kväll gick det riktigt hett till på kommunsammanträdet. Listan på ärenden tog upp 23 punkter, varav några var riktigt intressanta, så jag ville vara bland åhörarna. Dock hann vi inte ens få början på listan, för det kom tre extra ärenden som måste tas upp. Ettan var snabbt avklarad. Tvåan tog lite längre tid men enigheten var god.

Tredje punkten satte eld på de folkvalda! Anklagelser, motanklagelser, avbrytande, skrikande, alls-inte-lyssnande...

I tolvdraget hade min bakdel fått nog av de obekväma stolarna och öronen nog av hårda ord, så jag drog ut i den ljumma natten , fick igång moppen och åkte hem.

Idag funderar jag på hur det kan bli så där bråkigt. Säg att det är barnsligt att försöka skrika sig till medhåll. Säg att det var teater och dålig retorik. Säg att det var gammalt groll som krackelerade den polerade ytan. Vad blev resultatet? Uruselt.

Saker blev sagda som inte går att ta tillbaka, från flera sidor. Motsättningarna cementerades. Vems fel? Jag har min åsikt klar, men den intresserar ingen.

En enda kvinna i kommunstyrelsen. Ett fåtal yngre personer, utan åsikter (eller talan).

Jag föreställer mig ett riktigt bra möte, med positiva personer som lyssnar och bakom dem erfarna personer som kan ge goda råd. Finns detta någonstans?

Personligen har jag fått min vilja fram hela livet genom annan taktik...
Svara med citat
Gammal 2011-06-23, 20:12
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Riktig sommar nu

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Det är varmt, riktigt skönt nu. I mitt arbetsrum är det 29 grader, två fönster öppna, nordläge, vind som böljar i gardinerna. Alldeles lagom.

Hej Monica,
Även hit till Ljungaverk har sommaren kommit... Det regnar, det regnar och regnar... Vi hade en lördag för nån vecka sedan då det var så härligt! 28 grader, sol och bara helt underbart! Men, men, det var väl sommaren som kom och gick... vad vet jag?

Hoppas att ni har det bra! Sköt om er och må väl!

Hälsningar
Eva
Svara med citat
Gammal 2011-06-23, 20:23
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Riktig sommar nu

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Jag föreställer mig ett riktigt bra möte, med positiva personer som lyssnar och bakom dem erfarna personer som kan ge goda råd. Finns detta någonstans?

Personligen har jag fått min vilja fram hela livet genom annan taktik...
Visst vore det fint! Om alla lyssnade och hade respekt för varandra och var intresserade... in your dreams, kan man säga, eller hur? Så tråkigt att gapa och beskylla - och till ingen nytta. Energitjuvar...
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:41.