![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja absolut så är det ju så att jag får packa det i resväskan. Att ta det i handbagaget är ingen idé.
![]() Vet någon om det finns typ marknad/torg, eller matbutik på Naxos som man ska besöka? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
http://www.kalimera.nu/resebrev/2006/ann_kristin.html Ann-Kristin ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Arne har tidigare rekomenderat en feta ost som finns att köpa på flygplatsen i Aten.
BioPan Feta inhandlade vi i torsdags när det var dags för vår hemresa och en liten del av den har redan avnjuits. Man köper den i en liten plåtburk med möjlighet att återförsluta med ett plastlock. Se bild under Arnes profil, album, Feta. Den smakar vidunderligt ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Till den diverseaffären är ett MÅSTE för mig när vi är på Naxos (och dit kommer vi varje år). Hela vårt kryddförråd hemma är i princip därifrån.
Hela vårt livsförråd av muskotnöt är inköpt på detta ställe. De soltorkade tomaterna är verkligen prisvärt. Angående huvudrubriken; Vid vår senaste resa hade vi med oss dessa matvaror hem: Rödlök, "västeråsgurka", marinerade oliver och korv från saluhallen i Chania. Olivolja, tre flaskor som vi har fått som gåvor. Fetaost på taxfree. Kryddor var onödigt att köpa. Flingsalt letade vi efter i Chania, men gav upp när vi inte kunde läsa den grekiska texten på de 6 sorters salt som fanns. Så, det är värt att inhandla grekiska förnödenheter att ta med hem! Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag åkte flyg från Santorini och där fanns det inget stort utbud alls vad gällande olivolja och fetaost. Det fanns knappt någonting. Tur att jag gick in i en av butikerna på Naxos och köpte på mig olivolja och kryddor. Någon fetaost av sorten som nämnts här på Kalimera fann jag inte.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|