![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu är jag inte alls mot privatiseringar men jag måste få fråga vad du grundar dina påståenden på om att de kommunala skolorna skulle vara så mycket sämre än de privata. Finns både och där med exempelvis finns det fler lärare som saknar behörighet i de privata skolorna.
Här finns fakta att hämta. http://www.skolinspektionen.se/Tills...ste-rapporter/ Sjukvårdsfrågan orkar jag inte kommentera för det ligger så nära mitt arbetsområde och jag har semester. ![]() Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Bra uttryckt. Citat:
![]() /kimmen |
|
||||
|
||||
![]()
Är de senaste kommentarerna verkligen komna från greklandstokiga?
![]() ![]() ![]() Yanna - greklandstokig passionär! |
|
|||
|
|||
![]()
Så sant Hellen. I Sverige betalar vi mycket dyrt för nästan allt. Det är nog lätt att glömma bort när man vistats annorstädes i några år.
|
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE][QUOTE]
Citat:
Vår erfarenhet är att det mesta är billigare i Sverige än "annorstädes" numera. / Tom |
|
|||
|
|||
![]()
[quote=Tom;244929][quote]
Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=surfisk;244931][quote=Tom;244929]
Citat:
Jag är så glad att bo i Sverige och vi har det bra här vi allra flesta jämfört med många andra. OBS Jag är INTE högavlönad som anställd inom barnomsorgen. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Så känner vi också Lissi !
Trots den "Höga" skatten på ca:30%. Vi vet ju att det behövs ett lagom skatteuttag för att vårt världsfärdssystem skall funka. Detta trots alla skattenegativa som vi får ha överseende med & som gör allt för att undvika dyligt. Det ju är bara att se hur det har funkat i bl.a Grekland ! / Tom |
|
||||
|
||||
![]()
Det behöver inte betyda att man klagar på skattesystemet för att man inte vill kalla det gratis
![]() ![]() Vi är ju generellt rätt medvetna om vad pengarna går till. // Helén ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Hellen;244937]Det behöver inte betyda att man klagar på skattesystemet för att man inte vill kalla det gratis
![]() ![]() Läst men ej förstått !!! Gratis ??? / Tom som tycker 30% är helt ok på en liten lön/pension |
|
|||
|
|||
![]()
Du har missat en del i tråden Tom. En person här ovan kallade det för gratis. Det var också det jag och Hellen tror jag reagerade mot.
|
|
|||
|
|||
![]()
Oj vad man far ata upp sina ord har. Jag forklarade ju sen vad jag menade. Jag ursaktar for mitt otroligt dumma uttryck som inte var genomtankt. Ar vi ok nu?
|
|
|||
|
|||
![]()
Ledsen att det blev lite omständligt Louisa. Var tvungen att förklara för Tom bara som inte hade förstått.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tackar än en gång för hur du på ett mycket bra sätt förklarat "grekernas" syn på det hela // Helén |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag tycker inte att du ska nedvardera mig bara for att jag har bott nagra ar i utlandet. Tvartom sa tycker jag att jag kan se klarare pa vissa saker an vad jag gjorde nar jag fortfarande bodde i Sverige. |
|
|||
|
|||
![]()
Ja då vet du!
Vad kostar en flaska Baygon i Grekland nu förresten? |
|
|||
|
|||
![]()
Vad ar Baygon? Alkohol? For en grek ar den dyrare i Grekland an vad den ar for en svensk i Sverige, da grekerna tjanar sa mycket mindre. For det ar val sa man ska jamfora om man vill vara rattvis eller hur? For ovrigt har alkohol blivit mycket dyrare i Grekland det senaste aret da skatten har hojts.
|
|
|||
|
|||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja det vet jag inte sa dar pa bar hand. Fragar du for att jamfora priser? Eller for att du ska aka till Grekland och vill vara utrustad?
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|