|
|||
|
|||
Välja plats i planet
Jag skall åka med Novair till Ios och undrar om någon vet varthän jag skall vända mig för att reservera min plats på planet jag har letat över allt men hittar inte.
Denna resan skall jag inte behöva sitta och vänta på min mat och inte få den efter att alla andra ätit redan känns som jag svälter / H |
|
||||
|
||||
Sv: Välja plats i planet
Men, men, det finns ju ingen flygplats på Ios! Du måste mena charterflyg till Santorini och båttransfer till Ios.
Att boka plats på Novairs flyg innebär att du måste boka deras dyra platser med extra benutrymme. Att boka övriga platser är såvitt jag vet icke möjligt. Arne |
|
|||
|
|||
Ojdå det visste inte jag. Men det gör inget bara jag slipper vänta på maten på flyget. Sedan klarar jag mig
Tack Arne jag skall ringa till dom i morrgon / H |
|
||||
|
||||
Hej,
mig veterligen har man inte förtur på maten bara för att man förbokat sin plats. Detta med att boka plats förresten...är det bara jag som tycker det går för långt när charterflygen erbjuder folk att boka "sin" plats, och då menar jag inte plats med extra benutrymme. /Outi |
|
||||
|
||||
Helt rätt Outi, jag tror att Norwegian tar priset i denna kategori.
Sitta längst fram, sitta längst bak, sitta vid nödutgång, sitta vid fönster, allt kostar extra, men det är ju bara att ignorera. Arne |
|
||||
|
||||
Välja plats för att få förtur till maten? Fantomen, du har aldrig funderat på att äta något innan du sätter dig på planet, jag vet inte varifrån du flyger men gissar på Göteborg, det handlar då om ca 3h 30min i luften.
|
|
||||
|
||||
De gånger jag flugit så har jag bokat plats nästan längst fram pga. att jag tror det skakar mindre där, + att jag inte är pinnsmal och vill kunna resa mig upp i planet när min rygg inte pallar mer. Denna gången kostade det 100 kr per resa, tycker det är värt det.
Tror det är detta du letar efter: https://secure.paxport.net/novair/login/lang/sv Irene |
|
|||
|
|||
Vi flyger i september till Santorini med Apollo. Då är det med SAScharter vi flyger. Förmodligen flyger du med dem också. Deras hemsida finner du om du googlar på sas charter. Där kan du en vecka innan avresa väjla plats på planet för 150 kr och uppåt.
Kicki |
|
|||
|
|||
Jag har dålig erfarenhet av att boka plats på planet... Betalade en hel del pengar och sedan fick vi ändå inte platserna vi bokat och fick inte ens sitta tillsammans. Vi reste med Apollo men det var SAS som flög. Fick i och för sig tillbaka pengarna när vi kommit hem men det orsakade mycket irritation (bröllpsresa med 2 små barn) och en del mail och bevis innan jag fick pengarna. Jag kommer aldrig mer att förboka plats...
|
|
||||
|
||||
Ojdå, vilken otur du haft. Jag har bokat plats alla 5 gånger jag rest till Rhodos. Har flugit med både Novair och tuifly, och fått de platser jag beställt alla gångerna.
Irene |
|
|||
|
|||
Reste 11.6. med SAS till Athen, checkade in redan dagen innan och valde platserna där vi ville sitta, allt funkade bra utan extra kostnad. Vet ej hur det är med charter. Förra torsdag med Norwegian från Athen bokade jag och betalade 10:- euro per stol och 10:- euro per bagage redan i januari. Allt funkade också där bra.
|
|
||||
|
||||
Det är skillnad på reguljärflyg och charterflyg. Flyger man reguljärt så kan man välja plats när man checkar in och det kostar inget extra, vilket däremot charterflygets platsbokning gör.
/Outi |
|
|