Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-07-10, 18:37
Cam Cam är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Atlantis Beach i Kato Stalos

Hej!

Nu är det snart dags igen... I mitten av augusti flyger vi till Kreta, denna gång till det mer "turistiga" Kato Stalos. Har någon av er erfarenhet av lägenheterna på Atlantis Beach? Tacksam för svar och gärna också andra synpunkter på denna by - bra & genuin restaurang m m. Vi ska vara där i tre veckor så vi kommer att ha gott om tid att hitta på trevliga utflykter också.

Camilla
Svara med citat
Gammal 2011-07-10, 19:30
Bettsys avatar
Bettsy Bettsy är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009
Standard Sv: Atlantis Beach i Kato Stalos

Atlantis Beach känner jag dessvärre inte till, men jag har varit med min familj i Kato Stalos. Vi bodde då på Hotell Pegaus som vi uppskattade mycket. Själva Kato Stalos är lugnt, en del restauranger, väldigt fint att bada och framförallt inte så "turistigt". Man behöver inte ligga på varandra på stranden om man säger så. Vi var där i juli och det var "lagom" mycket turister. Jag kan tipsa om två bra restauranger. Den ena heter Bananas och ligger vid/på stranden, man kan hyra solstolar av restaurangen och sedan gå några steg upp och äta en god lunch för en billigare peng. Trevlig äldre man som driver restaurangen, rent och fräscht och väldigt god mat. Han fixar det mesta efter önskemål. Han har även öppet på kvällen.
Den andra restaurangen har jag för mig heter Taverna Maria och ligger på en hörna vid "stora vägen", nästan mitt emot där man går ner till Bananas. Här var det alltid mycket folk. Också väldigt god mat.
Hoppas detta kan vara till någon hjälp.
Svara med citat
Gammal 2011-07-10, 19:34

Tack Bettsy för fina tips! Positivt att det är lite utrymme på stranden. Vi har bokat privat och flyger ner med Norwegian.
Svara med citat
Gammal 2011-07-12, 12:29

Hej igen!

Någon som har bott på Atlantis i Kato Stalos? Atlantis ligger på stranden och som jag förstår så är det bl a dansk resebyrå som har detta lägenhetshotell. Vi har bokat direkt själva av ägaren och ska bo i en lägenhet med två sovrum. Jätte tacksam för er info.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:54.