|
||||
|
||||
Bensinpriset !
Idag höjdes bensinpriset ännu en gång. En liter 95 oktan kostar nu 13.19 kr, vilket jag tycker är hutlöst dyrt !
-Har priset även gått upp så här mycket i Grekland, någon som vet ? |
|
||||
|
||||
Sv: Bensinpriset !
Idag höjdes bensinen till ny rekordnotering: 13.39 kr/liter
|
|
||||
|
||||
Vi behöver inga fler rekord av detta slag
// Helén |
|
||||
|
||||
Varför bara höja priset på bensin och inte på etanol??
Visst ska man vara rädd om miljön, vi försöker att köra så lite bil som möjligt, men det har blivit lite väl upphåsat med etanolen, varför är den så billig?? Människor har dött under arbetet på sockerrörsfälten, och regnskogen påverkas... |
|
||||
|
||||
Det har hittills inte varit billigare att köra på etanol, fast med nuvarande bensinpris lönar det sig ser jag. Det allra bästa är förståss om man inte behöver köra mycket.
// Helén |
|
||||
|
||||
Fast nu glömde du lägga på trängselskatten för oss som bor i Stockholm, det blir nån eller ett par hundralappar extra varje månad...
|
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
Jag får väl ha överseende...
|
|
|||
|
|||
Den koster det samme her i Noway, bare at det er i Noway kroner
|
|
||||
|
||||
Bensinpriset i Grekland har oxå gått upp. Igår kostade den mellan 1,28-1,31 euro på Kreta/Chania.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Ska ner till Kreta snart, nån som har ett aktuellt pris på 95 oktan?? Så att chocken inte blir plötslig....... |
|
||||
|
||||
GIssar att du får betala 17-18 kronor litern i Grekland nu
Yeasou |
|
||||
|
||||
I månadsskiftet maj/juni var priset knappt 1.70, om jag kommer ihåg rätt.
|
|
||||
|
||||
Det blir som i den där historien om han som inte tyckte det hade gått upp, han tankade alltid för en hundring. Jag tankar alltid moppen för 5 euro och kör två veckor på det. Min granne säger att bensinen kostar 1.73 just nu. Det skiftar ständigt. Staten lade maxtak på beloppet ett tag, jag tror det är borta nu.
Jag betalar gärna min moms men ogärna om den går rakt in i bensinkonsortiets kassalåda. |
|
||||
|
||||
Här kostar bensinen mellan 1,65-1,72 € just nu, tur att man har en bensisnål bil och moppe
|
|
||||
|
||||
Ja, redan förra sommaren betalade jag 1,75€ per liter för 95 oktan i Grekland!
|
|
||||
|
||||
Om man ska prata bränslepris här hemma är det tre saker som slår mig efter gårdagens tur till Österlen:
*95-oktan är på sina ställen uppe mot femton spänn. *Skillnaden kan vara nära 50 öre litern mellan normalställena och de allra billigaste. *Tack och lov för att man kör en snål miljödiesel... |
|
|