|
||||
|
||||
Karpathos angående ekonomiska krisen
Jag och min sambo ska ta vår första resa tillsammans. Vi bokade vår resa redan i januari och hade då ingen aning om att detta skulle ske nu.
Vi vill gärna åka iväg välinformerade så att vi inte missar något eller gör något fel. Därför undrar vi om den ekonomiska krisen är väldigt märkbar på ön? Om någon befinner sig på ön just nu, eller är det minsta insatt i situationen så vore vi mycket tacksamma. Är det något särskilt man bör tänka på, förberedelser osv,all information är välkommen. |
|
||||
|
||||
Sv: Karpathos angående ekonomiska krisen
Ni kan åka och har det skönt på ön Kom hem för en vecka sedan och allt fungerade som vanligt och Karpathosborna liksom alla andra inom turismen i Grrekland uppskattar mycket att vi turister kommer även i dessa tider
Önskar er en härlig vistelse på Karpathos Riitta |
|
||||
|
||||
Den genomsnittlige turisten lär inte märka mycket av den ekonomiska krisen på Karpathos. Jag har varit här i tre veckor nu, och det jag har sett är tyvärr att en del affärer och restauranger har stängt. Små hotell och rumsuthyrningar står tomma. Påbörjade byggen har avstannat, vänner är utan arbete och en strejkdag blev båten ett dygn försenad. Men de flesta Karpathosbesökare lär inte märka någon skillnad, om de inte vet hur det var tidigare.
Kom hit ni, och njut av en underbar ö med fantastiska människor. Karin med bara fyra veckor kvar... |
|
||||
|
||||
Citat:
Kom hem i torsdags och träffade flera stycken där som blivit uppskrämda av Forex här hemma att det var bra att växla allt här, för man är inte säker på om bankomaterna fungerar... . Smart försäljningstrick av Forexkontoren Pengarna snurrar runt som vanligt, vi såg vi tre tillfällen hur de fyllde på bankomaterna och hade de inte gjort det så hade det bara varit att uppsöka närmsta affär eller taverna som tar kort och fått hjälp med den saken. Det är grekiska övärlden |
|
|