|
||||
|
||||
Pinsamt dålig info på informationsmötet
Airtours håller sina välkomstmöten på taverna Pelagos i Pigadia på Karpathos, det var den egentliga anledningen till att vi gick på informationsmötet.
Efter många resor till Grekland så är det inget nytt att man inte skall spola ner pappret osv. Nåväl det är inget fel i att informera om det, värre är att reseledaren berättade om hur man skulle göra för att inte behöva betala för solstolarna på stranden!!! Tyvärr fann jag mig inte förrän efteråt och hade fundering på att gå veckan efter för att höra om det var återkommande information som gavs, jag gjorde aldrig det... Ingen information om tappstationerna med dricksvatten gavs, någon information om att Airtours tar 39€ för båt/bussresa till Olymbos men ifall du bokar själv i hamnen kostar det 25€ gavs inte. Enda skillnaden vad jag kunde se av programbladet var att det på Airtours resa finns svensktalande guide. En ny erfarenhet var också att hotellet tog extra betalt för kylskåpet, det är kanske vanligt, men nytt för oss. Senast redigerad av Hellen den 2011-07-23 klockan 11:07. |
|
||||
|
||||
Sv: Pinsamt dålig info på informationsmötet
Citat:
Tobbe Säljare |
|
||||
|
||||
Citat:
Ett sätt hade ju varit att informera om det istället för hur man skall lura solsängsägarna... Eller ännu bättre, inte informera om hur man skall smita undan! Det var egentligen den informationen som jag tyckte var riktigt dålig. |
|
||||
|
||||
Jag trodde det var fler som tyckte att det var ett riktigt ruttet tips som reseledaren gav, eller att någon tyckte det var ett kanontips . Jag ser det som stöld av deras levebröd, vad är nästa steg, rekommendera att ta springnota på tavernan??
Senast redigerad av Hellen den 2011-07-23 klockan 20:38. |
|
||||
|
||||
Jag borde ju informerat dig om vattnet Att jag inte tänkte på det Det är inte många droppar vatten som vi köper på den ön, eftersom det finns så många ställen och fylla flaskorna på med gott vatten
Men nu vet du till nästa gång Riitta |
|
||||
|
||||
Tack Riitta, det är lugnt, det är detsamma på Antiparos och Naxos bl.a. Jag var bara lite orolig för smaken.
|
|
||||
|
||||
Till informationsmötet går man väl bara för att få en gratis Ouzo
Som sin egen reseledare så blir det många informationsmöten på våra resor |
|
||||
|
||||
Citat:
Det jag reagerar på är hur man som representant på ön kan informera om hur man gör för att slippa betala, det rimmar illa i mina öron, men det verkar vara praxis. Ingen här tycker att det är rätt eller konstigt. 'annorlunda' uppfattningar brukar inte stå emotsedda här en hel dag..... |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Två härliga veckor i paradiset medan det har varit en ganska vanlig sommar här hemma. Det måste ha varit skönt att komma iväg! Otroligt trist om reseledarna gör sig intressanta genom att ge tips om hur man lurar de som hyr ut solstolar på stränderna. Hoppas du kontaktar Airtours nu när du kommit hem och ber om en förklaring och besked på hur de kan lova bättre utbildning av personalen. Det är ju inte för sent att du kontaktar kontoret här hemma nu! |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Själv åker jag ner i september och råkar faktiskt resa med Airtours (för första gången). Tveksam om jag ska gå på något informationsmöte (trodde inte ens att de har egen personal på ön). Men OM jag går dit, och OM de upprepar dumheterna, ja då kommer jag bergis att gå i taket. Det är ju inte bara halvkriminella dumheter, det är ju dessutom en riktigt grov förolämpning mot oss resenärer. Sådant vill då inte jag vara med om att avlöna. Och de resenärer som ev vill smita från avgiften (för de finns tyvärr säkert också), de kan nog lista ut knepen själva. Mats |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Citat:
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Citat:
Tipsen handlade inte heller om vilka tavernor som har solstolar "gratis". Hon sa att andra gäster hade berättat att man kunde låtsas sova när de kom för att ta betalt för solstolarna, då slapp man betala // Helén |
|
||||
|
||||
Citat:
Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
Har inte varit på ett infomöte sen 89...och tänker inte gå på nåt....men som den guiden beter så lämna rapport....
|
|
||||
|
||||
Jag satt nu och kollade kontaktinfo och lite annat på Airtours hemsida, snubblade då över följande:
"Karpathos är Rhodos idylliska lillasyster. Gyllengula stränder, charmiga byar och mysiga tavernor väntar i solskenet. Här njuter hela familjen av strandliv, vällagad mat och äkta varmhjärtad gästfrihet. Karpathos är en av Greklands mest orörda öar, här har tiden och priserna stått stilla sedan 80-talet. Välkommen att koppla av och äta gott hela semestern!" Kanske är det så att Airtours inte är så noga med hur de informerar sina gäster Eller är det så att Karpathos var riktigt svindyr ö på 80-talet, det skall jag låta vara osagt |
|
||||
|
||||
Citat:
Till AIRTOURS GUIDE i Pigadia: Läs och lär här på Kalimera! |
|
|