Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-07-14, 16:35
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Naxos om en vecka?

Hej!

Sitter nu i bokartagen och letar billigt flyg till Naxos 23/7 (det går sådär). Eftersom jag de två senaste säsongerna bott på Naxos och därmed inte varit traditionell båtluffare har jag ingen koll på rumspriserna numera. Ligger de fortfarande på 30-50euro/natt, eller har de sjunkit i takt med rådande krisläge?
Frågan är därför; ska man boka charter (huuu) eller luffa som i gamla goda tider? Vilket blir billigast?

/ENIAC
Svara med citat
Gammal 2011-07-14, 16:39
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Naxos om en vecka?

Citat:
Ursprungligen postat av ENIAC Visa inlägg
Hej!

Frågan är därför; ska man boka charter (huuu) eller luffa som i gamla goda tider? Vilket blir billigast?

/ENIAC
Jag är, utan att ha forskat närmre i frågan, helt övertygad om att luffandet blir billigast om Du hittar bra flygpris!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2011-07-14, 16:44
ENIACs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag är, utan att ha forskat närmre i frågan, helt övertygad om att luffandet blir billigast om Du hittar bra flygpris!

Lissi
Jag är av samma tro, men vill gärna höra lite info från nyss hemkomna luffare

Glömde en viktig detalj; ska stanna där i två veckor, med sista natten i Thira.
Svara med citat
Gammal 2011-07-14, 17:02
tramps avatar
tramp tramp är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

Är på Naxos nu, sitter med en frapé vid strandkanten. Rumspriser från 25 och uppåt, vi har rum med kokplatta för 30.
Svara med citat
Gammal 2011-07-14, 17:05
ENIACs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tramp Visa inlägg
Är på Naxos nu, sitter med en frapé vid strandkanten. Rumspriser från 25 och uppåt, vi har rum med kokplatta för 30.
Var bor ni då? Hur ser det ut på ön i år förresten? Är det något liv? Har fått höra av bofasta att det är dött... men allt är ju relativt.
Svara med citat
Gammal 2011-07-14, 17:08
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Ursäkta,men jag undrar hur det gick med dina katter när du skulle flytta

Riitta
Svara med citat
Gammal 2011-07-14, 17:11
ENIACs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Ursäkta,men jag undrar hur det gick med dina katter när du skulle flytta

Riitta
Hej Riitta
Hoppades ni skulle ha glömt det vid det här laget. Det är därför jag inte varit här på 1,5 år. Det blev inget med naxosflytten, och jag var tvungen att ta bort mina älskade missar
Svara med citat
Gammal 2011-07-14, 17:16
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Det var ju tråkigt och höra Både med katterna och flytten
Men nu är du på gång i allafall Ha det så gott på Naxos

Riitta
Svara med citat
Gammal 2011-07-14, 17:22
ENIACs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Det var ju tråkigt och höra Både med katterna och flytten
Men nu är du på gång i allafall Ha det så gott på Naxos

Riitta
Tack! Ja, saker och ting blir inte alltid som man tänkt sig...
Jag längtar verkligen till Naxos nu, till stränderna, maten och att få träffa alla gamla kompisar
Svara med citat
Gammal 2011-07-15, 13:04
tramps avatar

Nejdå, jag tycker inte det är dött. Här på Agios Prokopios är det många som badar. Inne i city massor av folk på strandpromenaden. Kanske lite lugnare än tidigare år. Vädret och vattnet är kanon!
Svara med citat
Gammal 2011-07-15, 16:04
RUJOs avatar
RUJO RUJO är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Citat:
Nejdå, jag tycker inte det är dött. Här på Agios Prokopios är det många som badar. Inne i city massor av folk på strandpromenaden. Kanske lite lugnare än tidigare år. Vädret och vattnet är kanon!
Här hemma i ösregnet sitter en avundsjuk Greklandsvän (Naxos) och läser ditt inlägg. Oj vad jag jag längtar ner. Nu är det bara 5 veckor tills
jag åker och blir bland öarna i 4 veckor.
Svara med citat
Gammal 2011-07-15, 16:51
tramps avatar

Haha, härligt att höra att det regnar hemma :-) Nu frapé med glass i samtidigt som solen sakta sjunker. "Hemma" väntar lite honungs-raki. Bad och sol, mat och mingel helt fantastiskt här! Längtar INTE hem!
Svara med citat
Gammal 2011-07-15, 17:04
tramps avatar

Här kommer en bild direkt från Naxos:
Svara med citat
Gammal 2011-07-16, 00:49
ENIACs avatar

Nu fick jag svår abstinens på grund av ditt foto! Ska bli så skönt att komma iväg, även om Agios Giorgios inte tillhör favoritstranden så är det ändå nostalgikick att se fotot

MEN jag måste spy en hel del galla över Airtours. Senast jag åkte med dem var 2005, och jag tänkte "aldrig mer". Men nu snubblade jag över billiga enkelbiljetter, nerresa 999:- och hemresa 799:-, för två veckor (ToR skulle kosta 2999:-)
Skitbra, tänkte jag, men kanske lite för bra för att vara sant? Dubbelkollade och trippelkollade att priserna verkligen stämde, och det gjorde det. Så jag bokade och betalade (man hade 15 min på sig att betala, annars annulerades resan) för nerresan. Köpet gick igenom, allt var bra, tills jag skulle boka hemresan. Helt plötsligt så kostar den 2699:-!!! Hur kan de höja priset så?! Dessutom hade de ändrat ToR-biljetten från 2999:- till 3399:-. På några minuter.

Så nu sitter jag här med två enkelbiljetter till Santorini den 23/7, men ingen biljett till hemresan den 6/8. Är det ett tecken, tro?

Har scannat igenom varenda flygbolagssida, och jag hittar inget billigare än att köpa två ToR med Airtours... vilket inte känns så lockande.

Jag blir så TRÖTT
Svara med citat
Gammal 2011-07-16, 08:04
NaxosLottas avatar
NaxosLotta NaxosLotta är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Skit i att åka hem så har du löst det problemet...!
Vi ses snart
Puss o kram
Lotta
Svara med citat
Gammal 2011-07-16, 08:52
Görans avatar
Göran Göran är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Citat:
Ursprungligen postat av ENIAC Visa inlägg
Så nu sitter jag här med två enkelbiljetter till Santorini den 23/7, men ingen biljett till hemresan den 6/8. Är det ett tecken, tro?
Då ses vi kanske längs vägen? Jag och sambon åker också på lördag från Arlanda för två veckor på Naxos. Vi har iofs bokat resa och hotell med Apollo!

Lycka till med hemresan - det kanske går att ordna när ni är på plats? Jag har ibland noterat att det dyker upp en del enkelresenärer och har fått för mig att resebyråer kan hjälpa till och hitta lediga platser norrut?

/Göran
Svara med citat
Gammal 2011-07-16, 09:12
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Roligt att du skriver igen. Har undrar flera gånger om du flyttade hem eller blev kvar där nere. Hoppas det ordnar sig med hemresan. Känner flera som haft problem med Airtours så du är nog inte ensam om att känna dig lurad.

Eva
Svara med citat
Gammal 2011-07-17, 19:24
ENIACs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av NaxosLotta Visa inlägg
Skit i att åka hem så har du löst det problemet...!
Vi ses snart
Puss o kram
Lotta
Ja, det har ju varit den sedvanliga proceduren de senaste åren Fast denna gång måste jag faktiskt hem
Vi kommer nog in på en chicken red curry med extra chili nästa vecka när vi tröttnat på moussaka

Citat:
Ursprungligen postat av Göran Visa inlägg
Då ses vi kanske längs vägen? Jag och sambon åker också på lördag från Arlanda för två veckor på Naxos. Vi har iofs bokat resa och hotell med Apollo!

Lycka till med hemresan - det kanske går att ordna när ni är på plats? Jag har ibland noterat att det dyker upp en del enkelresenärer och har fått för mig att resebyråer kan hjälpa till och hitta lediga platser norrut?

/Göran

Ses nog inte på Arlanda då ert flyg går okristligt tidigt. Vårt lyfter vid 15-snåret och landar inte förrän 20 på Santo, vilket innebär övernattning Jag som bara vill ta mig från A till B på kortast möjliga tid...
Har ingen vidare lust att surfa resor när jag väl kommit till ön, särskilt inte då jag stannar så kort tid som bara två veckor. Så det blir till att boka nåt innan avfärd. Smakar det så kostar det...

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Roligt att du skriver igen. Har undrar flera gånger om du flyttade hem eller blev kvar där nere. Hoppas det ordnar sig med hemresan. Känner flera som haft problem med Airtours så du är nog inte ensam om att känna dig lurad.

Eva
Jo, jag blev kvar i Sverige... men Naxos finns ju alltid kvar, och så här med facit i hand kanske det inte var så pjåkigt trots allt att stanna i svedala. Jag får flytta till Naxos när jag är pensionär
Har fortfarande inte fixat hemresan. Väntar på lägre priser, men enligt Aftonbladet så kommer priserna stiga igen, även på sista minutenresorna. Is i magen eller go for it? Enkel hem nu med airtours (billigast) 6/8 ligger på 2699:-.
Förresten, vart har Janne tagit vägen?
Svara med citat
Gammal 2011-07-31, 21:18
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Här kommer en bild direkt från Naxos:
Åååh, bästa stället på beachen St George!!
Jag var där varje dag!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:55.