![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Vi har varit i Lefkos sex gånger och älskar verkligen denna lilla semesterort. Dock - det finns inget nöjesliv och ingen shopping! Antalet tavernor är stort i förhållande till ortens storlek och jag tror att alla Lefkosfans har sina favoriter. Vi går helst till Dramountana, men gärna också till busschauffören Amos. Lunchen intas med fördel hos Spiros på Central eller på Blue Sea. När vi är där inleds dagen med en promenad, följd av långfrukost på balkongen. Därefter stranden med en bra bok, avbrott för lunch och slutligen, efter en drink på balkongen medan vi njuter av solnedgången, går vi ut och äter middag. Ibland stannar vi till på Central på vägen hem för en kaffe eller en ouzo. Med hjälp av hyrbil tar vi oss, om andan faller på, till Prigadia eller till någon av alla små mysiga byar som finns på ön. Vi har redan bokat nästa års veckor i Lefkos!!! Bara att längta. Längtar förstås redan! |
|
|||
|
|||
![]()
Det låter helt otroligt bra
![]() ![]() Tack för tipsen! |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Lajsa, min särbo och jag har nu bott i Lefkos tre gånger i rad och vi tycker det är en jättefin liten by med härliga stränder. Vi har hyrt bil hos " Nikos rent a car" i Lefkos och fått bilen levererad från flygplatsen. Vissa dagar har vi åkt runt på ön och någon dag varit inne i Pigadia men kvällarna upplevs med den underbara solnedgången i Lefkos för att sedan göra det svåra valet att välja matställe då alla har såå bra mat, kanske det blir en höstresa i år ! ? Har även en gång tidigare gjort en 14dgrs resa med Pigadia /Lefkos men tycker att boendet här är det bästa, lugnt o sköönt ! Hoppas ni får en härlig resa / MIM
|
|
||||
|
||||
![]()
Enligt uppgift finns det ingen bankomat i Lefkos, någon som kan bekräfta att det stämmer?
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag var i Lefkos senast i maj 2009, och då fanns ingen bankomat. Jag fick ta bussen in till Pigadia för att fylla på reskassan. Eftersom Lefkos är så litet, skulle jag inte tro, att det tillkommit någon bankomat på de senaste två åren heller. Den som varit där senare än jag kan väl ge besked.
|
|
||||
|
||||
![]()
Det stämmer nog fortfarande, vilket inte på något sätt förändrar bilden av Lefkos, bara en detalj som kan vara bra att känna till
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nyss hemkommen från Karpathos. Det finns 3 bankomater i Pigadia.Ingen i Lefkos.
Peter |
![]() |
|
|