|
||||
|
||||
Okey...det är 59 dagar kvar nu.....
Denna längtan o väntan har varit den längsta i världshistorien. Nu jobbar jag 9,2 veckor till (denna veckan har ju nästan passerat) sen bär det av till underbara underbara Rhodos! Det ska bli så roligt att åter träffa vänner och bekanta.
Men hur kan man längta så efter något man redan upplevt ett antal gånger? Ja det kan man undra. Kan det vara att alla nya bekantskaper som kryddar resan? Kan det vara det pålitliga vädret? Kan det vara de trevliga grekerna? Kan det vara den goda maten? Kan det vara det härliga badvattnet? Kan det vara alla söta getter som dyker upp här o var? Ja listan kan säkert göras lång. Vi ska i alla fall ha bil 2 dagar så vi kan ta oss upp till stan och våra vänner där. Å så en tur till de Sju Källorna som vi alltid missat av olika anledningar. Å så till den där kyrkan mitt på ön med det goda vattnet. Om vi hittar dit....... Skönt i alla fall att ha ett forum där man kan längta o längta o många förstår en. |
|
|||
|
|||
Sv: Okey...det är 59 dagar kvar nu.....
Hej
Jag förstår dig precis även om vi åker till lite olika öar hela tiden. Just nu längtar jag så det värker i hjärtat efter att komma iväg. När jag är i Grekland (utan sura tonåringar) blir jag 10 år yngre. Ingen och inget "stör" mig. Jag hinner tänka alla tankar som spärras in under året. Jag hinner sitta i timmar och titta ut över havet. Helt plötsligt "ser" jag människor, detaljer. Jag känner dofter, smaker och att jag lever. Axlarna åker ner och jag ler oftare. Åse 11 dgr kvar |
|
|||
|
|||
Citat:
Ingen stress för att hinna upptäcka nya platser, för på lilla Tinos har vi varit i nästan alla byar som finns dit det är farbar väg. Vi har gjort alla "måsten" m a o och nu njuter vi bara. Jag kan sitta hela dagen i trädgården och läsa eller lösa korsord utan att känna att jag missar något och jag lever extremt i nuet. I år har jag utökat min "ensamvecka" till 9 dagar och nu är det "bara" 100dagar kvar Inte en sekund saknar jag letandet efter nya öar att upptäcka, fast vi har några till vi ska se...det kommer också framöver... Innan dess ska jag njuta denna fantastiska sommar hemma där vi badar varje dag sen ett par veckor tillbaks. Jag förstår således precis hur Du känner Lissi |
|
||||
|
||||
Fast i dag kom biljetten!!!! Nu känns det riktigt nära!
Men jag har hört ryktas om att vulkanen Hekla börjar grymta på Island. Bara den inte ställer till nått........ |
|
||||
|
||||
Så där ja, då var det bara tio!!!!!!! dagar kvar.
Har dessutom hittat James Hotel på Facebook och finner där att de gjort massor med förändringar från i fjol så nu blir det extra spännande. Denna veckan har varit en fruktansvärt seg arbetsvecka och jag tror nog att nästa kommer att bli lika eländig. Som tur är har vi ett helgevenemang i stan så fredag kväll nästa vecka dansar jag omkring på stan och äter gott med min familj. Skulle kunna göra det samma lördag kväll men si då nanar jag kudden för att kunna gå upp vid 24 och köra mot Göteborg. Det blir verkligen inte svårt att gå upp och göra detta, det kan jag lova. Vi tar "frukost" med oss och stannar i Värnamo för att köpa kaffe på OKQ8 som har sagoligt gott kaffe. Men det är varmt, så vi kör vidare mot Forsheda där det finns en fin rastplats med bord under tak. Där tänder vi våra medhavda blockljus och äter vår frukost med kaffe. (Forsheda är nästan halvvägs till Landvetter från Växjö, men det är den bästa rastplatsen så därför stannar vi där). Väl framme på Landvetter lämnar vi bilen i PWG:s varma vård (Park Wash and Go) och går o droppar väskan, uppför trappen till säkerhetskontrollen och sätter oss där för att vänta på att de öppnar. Nu börjar semestern!!!! Är det någon som inte tror på mig när jag säger att vi längtar? |
|
|||
|
|||
Det låter som ni gör det mesta av er resa, med frukost, blockljus o allt..Härligt! Uppladdningen är också den en del av semestern.
Jag längtar tillbaks till Grekland redan efter lite drygt en vecka även om solen här på västkusten också skiner.. Ha en underbar resa och ladda allt som går att ladda. |
|
|