|
|||
|
|||
stränder nära Gerani
Tips önskas på en fin strand så nära Gerani som möjligt. Hur tar man sig dit? tack
|
|
||||
|
||||
Sv: stränder nära Gerani
Stranden i Agia Marina är ju fin..finare än den i Platanias enligt vissa. Men det kanske finns på närmare håll oxå. Finns säkert de här som har bättre koll än jag.
|
|
||||
|
||||
Jag bara undrade varför stranden anses som ättre i AM jämfört med Platanias??
Är man i Gerani är det ändå inte så långt till Falassarne eller Elafonissi. Myssa som tycker Platanias är fin och lång strand... |
|
||||
|
||||
Som sagt.. Har hört vissa säga att stranden är finare i Agia Marina/Kato Stalos men jag kan själv inte uttala mig eftersom jag bara varit i Agia Marina. Men d stämmer kanske inte alls då.
|
|
|||
|
|||
Hur långt är det till dom jättefina stränderna du nämner? Kan man ta taxi? Har du någon aning om pris? Tack igen.
|
|
||||
|
||||
Du kan gå från Gerani österut och då passerar du först Platanias och sen Agia Marina. Båda badvänliga och strandaktiviteter som parasailing och vattenscooter. Många strand tavernor med god mat och vissa bitar av stranden kan ibland bestå av småsten. Ta med badskor
Då du går från Gerani passerar du en kallkälla med isande kallt vatten som rinner ut i havet från bergen. Mellan Platanias och Agia Marina passerar du också en hamn med pir. Angående Falassarna och Elafonissi. Vi har hyrt bil varje gång vi besökt dessa stränder. Man kan också ta bussen till Elafonissi som går fr Chania runt 09.00 tiden och tillbaka vid 16.00. Enkelt och bekvämt. Kolla upp på en karta så får du bra överblick var dessa stränder ligger. Hur långt det är kan jag inte säga exakt, vi har ofta stannat till på vägen vid andra fina platser som ex Chryssokallitsa(möjligt stavfel ) Ibland har vi badat på Falassarna på fm och åkt till Elafonissi på em. Hur som helst så är dessa stränder välkända och det finns alltid turer dit, ta kanske en tur av något lokalt kontor, billigare än med resebyrå. Hoppas ni får en härlig semseter vilken strand ni än hittar. Myssa 2 dagar kvar |
|
||||
|
||||
Man kan väl hoppa på lokalbussen mot Chania oxå va? Om man är lite lat och inte vill ta strandvägen.. för den går väl förbi Gerani? I så fall kan man ju bara hoppa av någonstans utmed vägen. . vid önskat ställe och dra ner till stranden. Men så dålig är väl inte stranden i Gerani va? Ni kan säkert bada och njua av stranden där. Har dock inte varit i Gerani.
|
|
|