|
||||
|
||||
Bokat 2012!
Det blev inget Grekland för oss i år. Vi reste bort över jul/nyår och gick på sparlåga = stugsommar i stället. Och sommaren har ju varit helt fantastisk i år, så det går ju inte att klaga.
Men Greklandslängta ligger och gnyr, och vi kunde inte stå emot, utan bokade i går en enkel biljett till Umeå - Athen (via Riga) 1/7 2012! Vi slipper Stockholmsbiten med andra ord och sparar nog både tid och pengar på det. 4800 kr landade resan på för fyra personer. När och hur vi tar oss hem står fortfarande skrivet i stjärnorna... |
|
||||
|
||||
Sv: Bokat 2012!
OJ, det var bra pris, och från Umeå. Jag brukar ha 1200-1500/ pers från Arlanda som riktmärke över bra pris.
Jag var inte heller nere i sommar. Gjorde Spaniens städer runt i tre veckor. Så nog suger det i tarmen allt. Sista dagen på semestern, nu sätter jag mej vid en sökmotor för flygresor. |
|
|||
|
|||
Låter trevligt. Men vilket flygbolag åker ni med?
|
|
||||
|
||||
Det är Air Baltic som trafikerar traden Umeå- Vasa- Riga- Athen.
Arne |
|
||||
|
||||
Precis som Arne säger, Air Baltic. Tidig morgon från Umeå, redan 06.00, framme i Athen 14.25. En kort mellanlandning i Vasa (när man sitter kvar i planet) och sen byte av flyg i Riga. Sitter nu vrålläser om Tinos, Kythnos och Kea...
|
|
|||
|
|||
Låter trevligt! Tinos ska alltså få återbesök?
Själva planerar vi 20-25 dagar nästa sommar och vi ska försöka få med några av våra "önskeöar vi aldrig varit på", men det blir knöligt om alla ska få plats för vi har bla Leros, Skyros, Lesbos, Nissyros och Kythera på den listan samt att vi även vill till Kalymnos och Tilos 3 månader hade varit bättre reslängd Men det blir nog Leros-Kalymnos-Nissyros-Tilos och då får man leta billiga biljetter redan i okt-nov till flyg och inrikesflyg. Men planering är kul... ....och en egen vecka i slutet av september på Tinos är ju ett måste även 2012 Lissi |
|
|