|
|||
|
|||
Sv: Frågebild 356
Inte Ven, inte Sverige, inte Bornholm heller..
|
|
||||
|
||||
Någonstans i Norge tror jag
Malin |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Jag tror det är utanför Fram-museumet eller Kontiki-museumet...de ligger ju på ungefär samma ställe
Malin |
|
|||
|
|||
Nej inte riktigt rätt men Du är i rätt stad...Mer exakt vill jag gärna ha för att ge nån mer chansen...
Här är en större bild från samma plats. Lissi |
|
||||
|
||||
Vid Akers brygge antagligen
Malin |
|
|||
|
|||
Båtarna låg/ligger nedanför Akkers Hus där Akkers Brygga börjar.
Grattis! Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Bilder utenom Hellas blir enda vanskeligere synes jeg, og jeg har jo ikke vært s å mye rundt i verden....eller i Sverige , så jeg ser oftest ikke på frågebildene så nøje. D e n n e kunne jeg kanskje løst, i alle fall etter du hadde bekreftet av det var i Norge Og, som Nilam skrev, det heter Akerbrygge og Akershus |
|
|||
|
|||
Fast slår jag på Google så finns båda stavningarna...
Lissi |
|
||||
|
||||
Om du vil så skriv gjerne A k k e r brygge for meg , men siden du er lærer ...så trodde jeg kanskje...
Når jeg så "AKKERS BRYGGJA" som løsning slo jeg opp for å se om det faktisk var et sted feks i Sverige som hadde så likt navn som vår Aker Brygge Jeg har a l d r i sett det skrevet med dobbelt K i mitt lange liv Men siden du hadde søkt på google, så gjorde jeg også det og fikk: 390 000 treff på Aker.... og 10 treff på Akker I dag er jo ( nesten) a l t tillatt, og de 10 var vel (med forbehold) "useriøse". For ordens skyld googlet jeg Gøteborg og - og jo, man kan skrive GØTTEBORG - nå vil jeg gjerne vite hvor vant dere svensker er med det |
|
|||
|
|||
Sv: Frågebild 356 - Akkers Brygga i Norge
Då får Radisson hotel skämmas mer än jag för i deras reklam står Akker brygge
Men "so what"? Gåtan är ju löst i alla fall Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Og d u trenger jo ikke , men Radisson synes jeg, hvis det ikke heter "Akker" i Sverige da PS. - l i k t e du Gøtteborg |
|
|||
|
|||
Man är så härdad nu som lärare så man förvånas inte av något längre
Fast Janne: För att lugna norrmännen här så får Du nog ändra i rubriken till Akers brygge Lissi |
|
||||
|
||||
A K E R i såfall, ingen "S" - men j e g skal nok leve godt uten at det rettes opp
|
|
|||
|
|||
Ja stället båtarna låg vid var väl attans knepig OSLO var lättare som svar
Lissi - som är lika envis! |
|
||||
|
||||