![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Inte ens på nyårsresorna till olika städer i Europa har vi mer än handbagage...Fast det är klart, mer än tre ombyten har vi inte med då ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Kabinväska brukar jag med nöd och näppe klara mig med på mina weekendresor ![]() ![]() Att hälla över i småflaskor funkar på korta resor men inte på 2 veckor...vi hade slut på en hel duschkräm, lotion, schampo faktiskt. Det räcker ju inte till så mycket mer än till 28 duschar. (2 pers i 14 dagar) Malin |
|
|||
|
|||
![]()
På två veckor går det åt en del, då hjälper inte småflaskor! Men på en veckoresa är de små flaskorna toppen, kan spara en hel del på vikt då...
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag har en rosa resväska (modell stor) I den ligger kläder som ska täcka 14 dagar. En ny "outfit" till varje kväll. Skor är dock lite mer sparsamt. Några flip flops samt ett par platåskor. Jag fullkomligt älskar bikinis så det har jag med mig ett tiotal som jag varierar mig med.
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kläder som passar ihop, så man kan varierar sig, brukar använda allt, vet numer hur mycket man behöver packa för en alt två veckor. Gillar att byta om till kvällen.
Tvåveckorsturen brukar jag ha tre dagslinnen som jag tvättar efterhand och två par shorts. Eftersom vi åker till Lesvos och Molivos nu så är det ingen idé att ha skor med klack med. Endast sköna sandaler som man kan klättra i branta gränder och trappor. I övrigt är det är batteriladdare, böcker, solcremer,lotioner,badskor och hårtork som väger. Liten burk med diskmedel har jag med nuförtiden. Inte kul att behöva börja att handla sånt. Inköpte nu i våras superlätta sidenbadhanddukar på SidenSelma som liggunderlag, jättebra. Jag tycker inte att det är någon dygd att packa lite. Jag tycker att var och en gör som den vill. Carina |
|
||||
|
||||
![]()
Carina,visst ska du packa allt du vill! Jag är bara förundrad...när vi körde ner med bil förr i världen blev det för vart år mindre kläder och sånt och mer verktyg till att fixa bilen med. Jag är ingen bra packare själv. Tog till och med strykjärn ett år då vi tältade...
Min förundrad kommer sig av att ha stått och kollat på en människomängd som vällde ut ut båten med de mest otroliga lass att bära/släpa. |
|
|||
|
|||
![]()
Det som är tyngst och mest skrymmande är nog pocketböckerna, på två veckor krävs det minst åtta pocket!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tog en bok med mig till Karpathos,men hann aldrig och börja läsa den, så nu gör jag ett nytt försök på Kalymnos
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Jag förstår inte vad ni har emot färglada resväskor ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag hann aldrig att ens börja läsa någon bok. Vi hyrde bil, åkte runt ön på fina vägar som ingen på Kalimera nämnde om, vandrade, njöt av öns dofter och utsikter, solade (inte i långa timmar alls), simmade på olika stränder, pratade med människor, tittade på stjärnorna från Mikro Horio baren, gjorde båtresan runt ön och en utflykt till Nisyros. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Vi packar lite enbart för vår egen skull.... ![]() Lissi |
![]() |
|
|