Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-08-11, 15:20
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Vad kånkar ni på!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Undrar hur jag ska klara vikten nästa resa som är okt/nov...då måste jag ju ha med långbyxor och tjocktröjor också???

Men tur att vi alla är olika

Malin
Ja jisses! Visst är det härligt att det är så!
Inte ens på nyårsresorna till olika städer i Europa har vi mer än handbagage...Fast det är klart, mer än tre ombyten har vi inte med då

Lissi
Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 15:36
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Ja jisses! Visst är det härligt att det är så!
Inte ens på nyårsresorna till olika städer i Europa har vi mer än handbagage...Fast det är klart, mer än tre ombyten har vi inte med då

Lissi
Men det här var ju en 2 veckorsresa...och jag hade klarat mig i 1-2 veckor till eftersom jag bara använde några klänningar 1 gång. Fast jag tvättade faktiskt en gång också När jag är borta 1 vecka blir det inte lika många ombyten...
Kabinväska brukar jag med nöd och näppe klara mig med på mina weekendresor

Att hälla över i småflaskor funkar på korta resor men inte på 2 veckor...vi hade slut på en hel duschkräm, lotion, schampo faktiskt. Det räcker ju inte till så mycket mer än till 28 duschar. (2 pers i 14 dagar)

Malin
Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 15:52
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

På två veckor går det åt en del, då hjälper inte småflaskor! Men på en veckoresa är de små flaskorna toppen, kan spara en hel del på vikt då...
Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 16:03
i_love_cretes avatar
i_love_crete i_love_crete är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2010

Jag har en rosa resväska (modell stor) I den ligger kläder som ska täcka 14 dagar. En ny "outfit" till varje kväll. Skor är dock lite mer sparsamt. Några flip flops samt ett par platåskor. Jag fullkomligt älskar bikinis så det har jag med mig ett tiotal som jag varierar mig med. Sen måste ju givetvis skönhets produkter me..cremer, parfym osv.
Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 16:21
Carina Carina är inte uppkopplad

Kläder som passar ihop, så man kan varierar sig, brukar använda allt, vet numer hur mycket man behöver packa för en alt två veckor. Gillar att byta om till kvällen.
Tvåveckorsturen brukar jag ha tre dagslinnen som jag tvättar efterhand och två par shorts. Eftersom vi åker till Lesvos och Molivos nu så är det ingen idé att ha skor med klack med. Endast sköna sandaler som man kan klättra i branta gränder och trappor.
I övrigt är det är batteriladdare, böcker, solcremer,lotioner,badskor och hårtork som väger. Liten burk med diskmedel har jag med nuförtiden. Inte kul att behöva börja att handla sånt.
Inköpte nu i våras superlätta sidenbadhanddukar på SidenSelma som liggunderlag, jättebra.

Jag tycker inte att det är någon dygd att packa lite. Jag tycker att var och en gör som den vill.

Carina
Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 18:21
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Carina,visst ska du packa allt du vill! Jag är bara förundrad...när vi körde ner med bil förr i världen blev det för vart år mindre kläder och sånt och mer verktyg till att fixa bilen med. Jag är ingen bra packare själv. Tog till och med strykjärn ett år då vi tältade...

Min förundrad kommer sig av att ha stått och kollat på en människomängd som vällde ut ut båten med de mest otroliga lass att bära/släpa.
Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 20:25
henile henile är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Det som är tyngst och mest skrymmande är nog pocketböckerna, på två veckor krävs det minst åtta pocket!
Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 20:28
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Jag tog en bok med mig till Karpathos,men hann aldrig och börja läsa den, så nu gör jag ett nytt försök på Kalymnos

Riitta
Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 21:08
Vilmas avatar
Vilma Vilma är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Jag tog en bok med mig till Karpathos,men hann aldrig och börja läsa den, så nu gör jag ett nytt försök på Kalymnos

Riitta
Det är något onödigt jag packar ner varje gång, flera böcker. Det brukar blir att jag läser, på sin höjd, en bok. Känner mig lite som tjuren Ferdinand jag vill bara titta, ta in och njuta av allt omkring mig. Får liksom aldrig nog av det. Havet, naturen, dofterna och människor. Böckerna får jag läsa hemma i vintermörkret sen.

Jag förstår inte vad ni har emot färglada resväskor. Vi hade en svart och en röd i år, precis som alla andra. Jag hade velat ha en leopard- eller zebramönstrad eller varför inte en limegrön. Läckert! Och man hade sett den på lång väg.
Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 21:54
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Vilma Visa inlägg
Det är något onödigt jag packar ner varje gång, flera böcker. Det brukar blir att jag läser, på sin höjd, en bok. Känner mig lite som tjuren Ferdinand jag vill bara titta, ta in och njuta av allt omkring mig. Får liksom aldrig nog av det. Havet, naturen, dofterna och människor. Böckerna får jag läsa hemma i vintermörkret sen.
Jag tog med mig tre böcker till Tilos eftersom flera personer på Kalimera skrev om att där kan man bara sola, bada, vandra och läsa och läsa…

Jag hann aldrig att ens börja läsa någon bok. Vi hyrde bil, åkte runt ön på fina vägar som ingen på Kalimera nämnde om, vandrade, njöt av öns dofter och utsikter, solade (inte i långa timmar alls), simmade på olika stränder, pratade med människor, tittade på stjärnorna från Mikro Horio baren, gjorde båtresan runt ön och en utflykt till Nisyros.
Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 18:47
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:
Ursprungligen postat av Carina Visa inlägg

Jag tycker inte att det är någon dygd att packa lite. Jag tycker att var och en gör som den vill.

Carina
Självklart är det så och våra skäl till att inte ha mer än vi använder med oss och begränsa oss till bara ett handbagage var är att det är enkelt på båtturer att ha koll på väskan och så slipper man det man råkat ut för några gånger genom åren att resväskan aldrig kommit med flyget Inget kul när båt väntar på vidare transport!
Vi packar lite enbart för vår egen skull....

Lissi
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:30.