![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Takk for informasjon og vakre bilder!
jeg har nettopp lest litt om Ag. Gordis, og flere steder blir det sagt at stedet er mye plaget av veps (getingar). Var dette et problem da dere var der nå? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
En udda sak jag upplevde här i alla fall, var att det finns någon sorts getingjägare. Den ser ut som en dubbelt så stor geting, med väldigt långa ben och verkar söka av områden där getingar håller till. Buskar, blommor mm. Sedan dyker de ned på de stackars getingarna, slår benen runt dom och knipsar av deras huvuden och flyger sedan vidare med kroppen. Det var en liten upplevelse att se det. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tillbaka i kalla nord
![]() ![]() Har haft en underbar semester lite mera att önska angående hotellet skulle vara att man kunde få tag i ac då man kommer annars är läget kanon somna o vakna till vågornas brus.Trots att sängarna var lite hårda men så är detju i vårt kära Greece. Ville man inte ligga på stranden utan bara kände för ett dopp så kunde man gå ner på ca 2 min om man räknar med att vi bodde en trappa opp. Och snacka om havsutsikt. Men jag undrar vad Wehoo har för kamera för så nära till "sockertoppsklippan" är det väl inte riktigt eller? ![]() Byn är liten men inte för liten finns gott om både affärer o supermarkets o Tavernor. Vi gillade Delphi´s allra bäst ![]() Vi hyrde bil några dagar o åkte runt i princip hela ön visst fanns det fina stränder både i söder o i norr (sidari o ag spiridos) men tyckte bäst om vår "hemma" strand. Vi gick åt andra hållet åt vänster alltså när man kommer ner från hotellet, det beror ju på vad man gillar vi vill ha sandstrand o "tråkiga" ![]() I vilket fall som helst är Nereidis ett helt lagom bra hotell med havsutsikt. Längtar till nästa år |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för fina bilder Wehou! Nu längtar jag tillbaka....
Hälsningar Stinab |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Håller med om att det var bäst utsikt en trappa upp. Det var ren tur att det blev den våningen. Hamnar man på undervåningen så fick man kanske inte lika mycket "privat" utrymme på sin balkong. |
![]() |
|
|