![]() |
|
||||
|
||||
![]()
En av mina kompisar sen valrörelsen i höstas, Georgios Koukas, lärare i information på tekniska skolan här på Kalymnos, startade nyligen en web-sida som tar upp lokal politik och lokala händelser. Jag har fått chansen att skriva en spalt på engelska, och den första publiceras alltså idag.
Om någon är intresserad finns den på www.mykalymnos.gr Min spalt heter "Living in Kalymnos " och ni som läst mina skriverier här på Kalimera kommer att känna igen mycket. Eftersom det är en site för Kalymnosfolk i allmänhet kommer jag också att berätta om sånt som händer på ön, och som knappast är så intressant för en vidare läsekrets. Jag når redan nu ett trettiotal utländska fastboende här via grupp-e-mail, men det här är nytt. |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Monica !
Sajten mykalymnos.gr kräver användarnamn och lösen ?! Går det att registrera sig även om man bor i Sverige ? Hälsningar Ann-Marie |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
![]()
AnnMarie och Hellen och andra som försökt komma in...det har varit ett tekniskt fel sen förra veckan och webmaster hoppas att lösa detta snarast.
Det ska inte behövas inloggning/registrering för att läsa, men om man vill svara kan man registrera sig. Jag hoppas att det blir ordning på torpet denna vecka! |
|
|||
|
|||
![]()
Jeg opplevde også det samme som Hellen, så jeg får forsøke igjen..............
|
|
||||
|
||||
![]()
Idag funkar www.mykalymnos.gr och om man inte kan läsa grekiska finns i högerspalten rubriken Living in Kalymnos. Jag har för avsikt att berätta lite som kan vara bra att veta om livet här, och kanske lite skvaller, vem vet, och lite anekdoter, vem vet, och lite struntprat också, allt på swinglish, excuse me...
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Fin blog som jeg vil følge. Du er en fornem ambassadør for Kalymnos. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Den er forsvundet nu..?
|
|
||||
|
||||
![]()
larvih, nu ligger rubriken uppe i överkanten...nånting mystiskt pågår, jag ska kolla med webmaster senare idag...
|
|
|||
|
|||
![]()
Nu ser jeg den. Mange tak.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nye afsnit på Living in Kalymnos.
![]() Super! Tack så mycket. |
|
||||
|
||||
![]()
Här, och bara för att jag känner att jag befinner mig bland vänner...kan jag berätta att det pågår ett elektroniskt bråk mellan olika politiska fraktioner på vår bråkiga lilla ö...
Det är en fraktion som skriver, på olika websidor, sånt som kan kallas förtal eller snarast skitsnack om andra. Ett par händelser har anmälts till datormyndigheterna , hur det nu går till. Man kan tydligen vara anonym och skriva vad man vill. Illa. Själv vill jag bara berätta om sånt som kan vara nyttigt att veta eller någorlunda underhållande. Har svårt för såna som vill andra illa, samtidigt som de smilar och ler. |
|
||||
|
||||
![]()
Roligt att läsa, Monica!
Aina |
|
||||
|
||||
![]()
Äntligen har jag fått in din engelska blogg på min lista:
[URL="http://evainathens.blogspot.com/p/more-english-blogs-from-greece.html"] Det var trevlig läsning! Du skriver så bra, Monika! Kram, eva |
|
||||
|
||||
![]()
Hm, varför blev det ingen länk...
Provar igen: More English blogs from Greece Där finns du med nu, Monica! |
|
||||
|
||||
![]()
Men tack, snälla Eva, där fick man tips på en hel rad intressanta bloggar! Du har sannerligen varit energisk och samlat ihop så många! Och tack för det vänliga omdömet.
|
|
|||
|
|||
![]()
Vad söt du är och vilken bra engelska du skriver!
|
![]() |
|
|