Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-08-25, 10:00
Cattis66 Cattis66 är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2010
Standard Mysigt boende Rhodos

Hej!
Funderar på att återse Rhodos efter 10 år, men har svårt att bestämma vart vi ska bo. Vi är ett par i 45-års åldern som åker utan barn.
Blev väldigt bortskämda i år när vi bodde på Oasis Scala på Agistri, så nu letar vi helst efter ett mysigt pensionat med närhet till stranden. Det viktiga är att det är rent och snyggt, gärna familjeägt.
Eftersom vi bara tänker stanna en vecka så funderar vi på charter, så ge gärna förslag på hotell som finns i något charterprogram.
Cattis
Svara med citat
Gammal 2011-08-25, 12:24
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Mysigt boende Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av Cattis66 Visa inlägg
så nu letar vi helst efter ett mysigt pensionat med närhet till stranden. Det viktiga är att det är rent och snyggt, gärna familjeägt.
Eftersom vi bara tänker stanna en vecka så funderar vi på charter, så ge gärna förslag på hotell som finns i något charterprogram.
Om ni kan tänka er att åka på egen hand, och inte bo vid stranden, kan jag rekommendera Kristinas Rum i gamla stan. Det ligger i ett renoverat gammalt hus i de oturistiska delarna av gamla stan och är hur mysigt som helst. Ägaren heter Ann-Kristin, hon är från Gävle och är supertrevlig. Du hittar mer information under sidan om Rhodos här på Kalimera.
Svara med citat
Gammal 2011-08-25, 16:03
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

...jag får haka på och rekommendera www.mango.gr där jag brukar bo och skall bo 11-12-13 augusti. 6 Små/mellanstora rum, men helt nyrenoverade.Litet (4 st datorer) Internetcafé i pergolan och gamla stans billigaste pilsner.Ägs och drives av Dimitri Karelas med fru och sex barn,samt av och till dyker farfar och farmor upp....Ligger också tämligen oturistiskt vid stort torg med vackra träd och moské under ständig renovering.....
Mvh,
Mikke
Svara med citat
Gammal 2011-08-26, 18:34
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Hos Mango har vi tagit en öl en gång. Underbara människor där. Men vi har aldrig hittat tillbaka genom gränderna i Ga Stan.... Nu har jag ju fått namn på stället och kan fråga mig fram nästa gång! Tack så mycket!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:25.